„Mikriukų“ vežėjai politinio monolito neįveikė

„Mikriukų“ vežėjai politinio monolito neįveikė

„Mikriukų“ vežėjai politinio monolito neįveikė

Šiaulių mažieji vežėjai pirmadienį bandė įtikinti didžiausios valdančiosios partijos atstovus, socialdemokratus, atidėti viešojo transporto pertvarką, nenaikinti mieste mikroautobusų maršrutų. Bet nebuvo palaikyti.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Griebėsi šiaudo

Socialdemokratų partijos Šiaulių miesto skyriaus taryba pirmadienį problemai aptarti pasikvietė ir mažuosius vežėjus, ir „Busturo“ vadovus.

Partvarka nuo vasario 2 dienos bus pradėta įgyvendinti Savivaldybės administracijos direktoriaus socialdemokrato Gedemino Vyšniausko įsakymu. Mikroautobusų vežėjai kreipėsi į socialdemokratų vadovybę net raštu, kad jis būtų atšauktas.

Pertvarka siekiama mokius keleivius persodinti į „Busturo“ autobusus ir taip padidinti šios Savivaldybės bendrovės pajamas.

Mažiesiems vežėjams siūloma aptarnauti septynis naujus privežamuosius iki miesto maršrutus. Mažieji taptų „Busturo“ subrangovais, kurių vaidmuo – iš priemiesčio pritraukti naujų keleivių.

Mažieji vežėjai įsitikinę, jog viešojo transporto sistemos pertvarkai nėra tinkamai pasiruošta. „Busturą“ esą galima gelbėti nuo nuostolių kitu būdu – retinant autobusų reisus maršrutuose. Siūlė pertvarką atidėti bent tol, kol bus įvestas elektroninis bilietas.

Iš socialdemokratų ne vienas taip pat abejojo, ar keleiviai bus patenkinti, kai neliks mieste mikroautobusų, kuriais kelionės greitesnės ir patogesnės.

Sava įmonė – arčiau kūno

„Busturo“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas socialdemokratams priminė prioritetus: „Busturas“ – Savivaldybės bendrovė, visi esate jos savininkai. Tai turite būti suinteresuoti, jog ši įmonė būtų saugi, patogi keleiviams, o tam reikia investicijų.“

Mažieji vežėjai, anot jo, per dvidešimt metų galėjo pademonstruoti, kaip moka dirbti: „Ir pagal tikslius grafikus važinėti, ir bilietėlius visiems keleiviams duoti – bet nepademonstravote“.

T. Bielinskas priminė ir europines direktyvas. Dotuojamoje iš biudžeto viešojo transporto sistemoje konkurencijos, maršrutų dubliavimo negali būti.

„Maršrutai gali būti dubliuojami ne daugiau kaip 20 procentų, o dabar 67–100 procentų“, – aiškino „Busturo“ vadovas.

Jo tikinimu, keleiviai nenukentės, „Busturas“ jau sutankinęs grafikus, ir dar tankins, kai neliks mikroautobusų maršrutų. Elektroninis bilietas atsiras dar šiemet – antrą-trečią ketvirtį.

Jis suteikė vilties, jog mažieji vežėjai gali būti pasitelkti miesto maršrutuose ne piko valandomis.

„Galėtume pirkti mažuosius autobusus arba pasitelkti subrangovais mažuosius vežėjus“, – pasvarstė T. Bielinskas.

Sulaukęs privačių vežėjų klausimo, kodėl nuo vasario 2 dienos tokios subrangos neskelbia, atsakė: „Reikia dar atlikti tyrimą.“

Sprendimas – už pertvarką

Socialdemokratai išklausę abiejų pusių, diskusijas tęsė be svečių – už uždarų durų.

Miesto meras Justinas Sartauskas „Šiaulių kraštą“ informavo, jog skyriaus tarybos dauguma palaikė viešojo transporto sistemos pertvarką. Abejojantys turėję progos situaciją išsiaiškinti.

„Pertvarka nebus atšaukta, – sakė meras. – Vežėjai turi tarpusavyje tartis, kaip galima geriau ją įgyvendinti. Aš galiu tam tarpininkauti, tegu derasi nors ir tris dienas susėdę už vieno stalo. Bet kol kas mikroautobusų vežėjai tik užsispyrusiai reikalauja ją atidėti.“

„Busturas“ dabar daugiausia veža keleivių, kurie turi teisę į vežimo lengvatas. Iš miesto biudžeto už tai kasmet paklojama 9–10 milijonų litų.

Bendrovė yra paprašiusi ir kompensuoti nuostolius, patiriamus miesto maršrutuose. Pernai iš pradžių paprašyta 800 tūkstančių litų kompensacijos, vėliau – 300 tūkstančių litų.

Mero teigimu, šių nuostolių skaičiavimas kelia abejonių, ir jų „Busturui“ neketinama kompensuoti. Bus žiūrima, kaip keisis įmonės situacija po pertvarkos.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PRAŠYMAS: Jolita Dūdienė, bendrovės „Jūsų taksi“ eksploatacijos direktorė, mažųjų vežėjų vardu prašė pertvarką atidėti: „Nepalikite keleivių laukti autobusų speige – jeigu dabar nėra sniego, tai dar nereiškia, kad jo nebus vasarį.“