„Mikriukai“ virto makroproblema

„Mikriukai“ virto makroproblema

„Mikriukai“ virto makroproblema

Šiauliuose mikroautobusų vežėjai grasina vasario 1 dieną nebeišvažiuoti į maršrutus. Įsikišus politikams, žlugo Savivaldybės ir vežėjų planai penkeriems metams sudaryti naujas sutartis.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Politikų veto

Senosios sutartys su vežėjais baigiasi šių metų vasario mėnesį, bet naujos sutartys iki šiol nepasirašytos. Pirmadienį vežėjų bendrovių vadovai užgriuvo miesto Tarybos Miesto ūkio ir plėtros komitetą, reikalaudami paaiškinimų.

Verslininkai „Šiaulių kraštui“ piktinosi tik dabar išgirdę, jog siūloma sutartis sudaryti ne penkeriems, o vieneriems metams. Tuo tarpu naujo sutartys jau buvo pradėtos pasirašinėti. Vežėjai sutiko su daugeliu naujų reikalavimų: keisti iš dalies kai kuriuos maršrutus, per metus atnaujinti automobilių parką, įsigyti ne senesnius kaip dešimties metų automobilius.

Šešios įmonės mieste aptarnauja mikroautobusų maršrutus. Visos dalyvavo derybose su Savivaldybės transporto komisija, vadovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Gintauto Mikučiausko. Ne kartą G. Mikučiauskas viešino, kad sutartys bus pratęsiamos penkeriems metams, jeigu vežėjai sutiks su Savivaldybės reikalavimais.

Bet Miesto ūkio ir plėtros komitetas dar gruodžio pradžioje pasiūlė Administracijai nesudarinėti sutarčių penkeriems metams, o tik pratęsti metams senąsias. Kodėl Adminstracija beveik pusantro mėnesio tylėjo, vežėjų neinformavo ir net pradėjo naujų sutarčių pasirašymo procesą? Administracijos direktorius Rimundas Domarkas teigia, jog vis vyko diskusijos.

Miesto ūkio ir plėtros komiteto pirmininkas Stasys Grigaliūnas įsitikinęs, jog Administracija tiesiog bandė ignoruoti politikų nuomonę: „Mums įvairaus lygio valdininkai bandė aiškinti, jog mūsų balsas tik patariamasis. Šiuo atveju jie ant menčių mūsų tikrai nepaguldys — tą paslaugą turės pagerinti. Dabar daugybę rinkėjų skundų sulaukiame.“

„Savivaldybėje — cirkas“

Vakar vežėjų bendrovių „Karališkas vežėjas“, “Ridvija“, “Fordenus“, “Jūsų taksi“ ir Arūno Sabausko bei Antano Urbono individualių įmonių vadovai neatmetė galimybės, jog nuo vasario mikroautobusai Šiauliuose nebevažinės. Ir atsakomybę turėsianti prisiimti Savivaldybė.

Vadovai tvirtino, jog oficialiai neturi jokios informacijos, kaip dirbs ir pagal kokias sutartis.

UAB „Ridvija“ vadovas Vidmantas Šliažas “Šiaulių kraštui“ teigė “tokio cirko Savivaldybėje dar nematęs“. Jau pernai sutartys buvo pratęstos metams, nes buvo užsimota iš esmės jas pakeisti. Savivaldybė samdė ekspertus, mokėjo jiems 50 tūkstančių litų už atliktą galimybių studiją, pagal ją tris mėnesius vyko derybos dėl naujų sutarčių, ir viskas baigėsi niekuo.

Iš politikų bendrovių vadovai išgirdo tokius motyvus — vairuotojai dirba be kostiumų ir kaklaraiščių, automobiliai seni ir netvarkingi, vairuotojai neduoda bilietėlių ir važiuoja prieš „Busturo“ autobusus. Todėl sutartis — tik metams.

„Nesuprantama logika, — sako V. Šliažas. — Tai tegu įrašo į sutartį kostiumus ir kaklaraiščius, tegu fiksuoja pažeidimus ir baudžia. Jeigu sutartis nevykdoma, tai ji nutraukiama. Dabar parodykite man tą įmonę, kuri pirks naujus automobilius, kostiumus vairuotojams, kai nežinoma, kokie po metų reikalavimai bus keliami.“

„Mes ir mūsų vairuotojai taip pat esame rinkėjai, — teigė Rimutė Aleknavičienė, bendrovės “Karališkas vežėjas“ vadovė. — Ir norime turėti normalias darbo sąlygas. Dabar gyventojams jau skelbiami nauji maršrutai, o mes nė nežinome, ar jais važiuosime.“

Citata

Jie ant menčių mūsų tikrai nepaguldys — tą paslaugą turės pagerinti. Dabar daugybę rinkėjų skundų sulaukiame.

NEŽINOMYBĖ: Vežėjų bendrovės neatmeta, jog vasario 1 dieną mikroautobusai į maršrutus neišvažiuos, nes naujos sutartys su Savivaldybe iki šiol nepasirašytos.

LOGIKA: Vežėjų bendrovių „Fordenus“ vadovas Romualdas Obuchavičius (kairėje) ir “Ridvija“ vadovas Vidmantas Šliažas sako, jog politikų logika nesuprantama, juk sutartį, jeigu ji blogai vykdoma, galima nutraukti.

Jono TAMULIO nuotr.