Už "pasatą" - 80 eurų?

Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Siūlomas automobilių pirmos registracijos mokestis.
Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projekto pateikimas atidėtas iki kito plenarinio posėdžio.

Pertraukos Seimo opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvios krikščionių demokrtų (TS-LKD) frakcijos vardu paprašęs parlamentaras Jurgis Razma sakė, kad projektas prieštarauja Teisėkuros pagrindų įstatymui. Dėl to jis žadėjo ir kreipimąsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas "valstietis" Valius Ąžuolas ketvirtadienį ketino pateikti Seimui Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą.

Mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.

Jeigu Seimas pritartų, mokestį mokėtų mokesčio mokėtojai, atliekantys registraciją nuo 2020 metų sausio 1 dienos.
Įstatymo projektą parengę Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijai priklausantys Seimo nariai Valius Ąžuolas ir Agnė Širinskienė sako, kad projekto tikslas – atkreipti dėmesį į transporto priemonių sukeliamą poveikį aplinkai bei klimato kaitai, skatinti rinktis mažiau taršius automobilius.

Seimo narių registruotame projekte taip pat numatyta, kad iki 2020 metų liepos 1 dienos Vyriausybė parengia Miškų sodinimo programą, paskiria ją koordinuojančią valstybės instituciją ir nustato, kokia motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio dalis yra kasmet skiriama šios programos įgyvendinimui.

Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. 

Pavyzdžiui, už tokius automobilius kaip "Volkswagen Passat" (2010 m., kaina apie 5 000 EUR, benzinas: 1 800 cm3 (118 kW),CO2 emisija – 160 g/km) tektų mokėti 80 eurų, o tų pačių metų "Lexus" RX 450 h (kaina apie 17 000 EUR, benzinas: 3 500 cm3 (204 kW) CO2 emisija – 250 g/km) – 260 eurų. Populiarus "Volkswagen Golf" automobilis (2010 m., kaina apie 4 000 EUR, dyzelinas : 1 600 cm3 (77 kW) CO2 emisija – 107 g/km) iš viso nepatektų į apmokestinamų automobilių kategoriją, o jo benzininės versijos savininkui, kuris pirmą kartą automobilį įregistruoja Lietuvoje tektų mokėti 80 eurų vienkartinį mokestį. Pakartotinių registracijų metu, kai keičiasi Lietuvoje jau registruoto automobilio savininkas, registracijos mokestis nebūtų imamas.