„Lietuvos geležinkeliai“ atstatė 19 km geležinkelio iš Mažeikių į Rengę

Giedriaus BARANAUSKO asociatyvi nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ baigė svarbaus Rengės ruožo atstatymo darbus. Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje jungiančiame geležinkelio ruože jau važiavo pirmasis bandomasis traukinys. Atstatymo darbai 19 km ilgio geležinkelyje kainavo 9,4 mln. eurų.

Bėgiai šiame ruože buvo išardyti daugiau nei prieš dešimt metų, tuomet teigus, jog jie yra nesaugūs. Šis sprendimas Lietuvai jau kainavo 28 mln. eurų baudą Europos Komisijai, taip pat – daugiau nei 9 mln. eurų kainavo šią infrastruktūrą atstatyti.

Negana to, šis ruožo išardymas tapo ir tarptautinių santykių su mūsų artimiausiais kaimynais – Lenkija ir Latvija – simboliu.

Metų pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ pažadėjo ruožą atstatyti, darbų pradžią skelbė ir Lietuvos, Latvijos bei Lenkijos šalių susisiekimo ministrai, susirinkę simboliniame renginyje Mažeikiuose. „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška renginio metu svečiams pažadėjo ruožą atstatyti iki metų pabaigos. Bendrovės vadovas džiaugiasi, kad pažadas buvo išpildytas – laiku ir pagal numatytą biudžetą.

„Džiaugiuosi, kad praeityje padaryta klaida pagaliau yra ištaisyta – geležinkelio bėgiai vėl sujungė Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje. Šis 19 km ruožas mums yra svarbesnis nei vien tik 19 km geležinkelio linijos. Tai yra santykių tvirtumo ir verslo vystymo pamatas mums ir mūsų partneriams. Tikiu, kad drauge kursime tvarią ateitį“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Šis ruožas didžiausią naudą suteiks Lenkijos naftos koncerno PKN ORLEN valdomai naftos perdirbimo produktų gamyklai Mažeikiuose. Šiuo ruožu naftos produktais užpildytos cisternos geležinkeliu į Latviją keliaus gerokai trumpesniu atstumu nei keliauja šiandien.

„Mes atkūrėme gerus santykius su partneriais Lietuvoje ir tai leido efektyviau vykdyti veiklą šiame regione. Mūsų verslas bus sėkmingesnis, o tai reiškia papildomas pajamas tiek mums, tiek į Lietuvos valstybės biudžetą. Džiaugiamės atstatytais geležinkelio bėgiais, kurių nebuvo net dešimt metų“, – sako PKN ORLEN generalinis direktorius Danielis Obajtekas ir priduria, kad Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamykla yra energetinio saugumo garantas regione.

Vykdant darbus ruože buvo paklota 19,081 km geležinkelio, taip pat atstatyti ar suremontuoti kiti kelio statiniai – 5 pervažos, 5 tiltai, 3 pralaidos, išvalyti vandens nuvedimo grioviai, atstatyta eismo valdymo sistemų ir susijusių ryšių sistema. Atstatytu ruožu jau važiuoja pirmieji bandomieji traukiniai, o reguliarus prekinių traukinių eismas bus atnaujintas 2020-ųjų pradžioje.

Komentarai

nu va    Pir, 2019-12-30 / 17:47
panašiai kaip Kerčės sąsiauryje. atstumas praktiškai tas pats, tik mąstai kiti:DDDD
Dd    Ant, 2019-12-31 / 09:33
Ir kas cia tokio, kievienam Lietuvos gyventojui tai kainavo tik apie 15 euru. Iskaitant vaikus ir tuos kuriu pajamos vos siekia MPL.
Sumarum    Ant, 2019-12-31 / 10:07

In reply to by Dd

9 mln atstatymui ir 28 mln bauda ES. Iš viso 37 milijonai eurų padalinus kiekvienam LT piliečiui išeis jau daugiau nei 50 eurų. O kur moralinė žala, kai iš Klaipėdos negali nuvažiuoti į Rygą ir tuos pačius Mažeikius. Prieš rengiant tokį "indėnišką žygį " reikėtų atsiklausti visų, o ne vogti geležinkelį. Išaiškinkit vagis ir priteiskite jiems nuostolius atlyginti iš nuosavos kišenės.
Sumarum    Ant, 2019-12-31 / 10:08

In reply to by Dd

9 mln atstatymui ir 28 mln bauda ES. Iš viso 37 milijonai eurų padalinus kiekvienam LT piliečiui išeis jau daugiau nei 50 eurų. O kur moralinė žala, kai iš Klaipėdos negali nuvažiuoti į Rygą ir tuos pačius Mažeikius. Prieš rengiant tokį "indėnišką žygį " reikėtų atsiklausti visų, o ne vogti geležinkelį. Išaiškinkit vagis ir priteiskite jiems nuostolius atlyginti iš nuosavos kišenės.
Savas    Šeš, 2020-01-04 / 10:15
Vaikystėje kiekvieną savaitgalį važiuodavau į Rygą. Buvo labai patogu, visada traukinys būdavo pilną keleivių.

Komentuoti

Paprastas tekstas

  • HTML žymės neleidžiamos.