Lietuva galėtų traukinį paleisti jau metų gale

Redakcijos archyvo nuotr.
Lietuvos pusė traukinį Vilnius–Ryga norėtų leisti vykti per Šiaulius, taigi ir Joniškį, o Latvijos pusės geležinkelių įmonė labiau linkusi prie maršruto Vilnius–Ryga per Daugpilį.
Seimo narys L. Jonaitis teigia, kad Lietuva traukinį į Rygą galėtų paleisti šių metų pabaigoje, tačiau problemos kyla Latvijoje. „Keleivinio traukinio „Vilnius–Ryga“ paleidimo klausimas stringa Latvijoje. Iš Lietuvos pusės Seimas, Susisiekimo ministerija, „Lietuvos geležinkeliai“ viską yra padarę“, – sakė Seimo narys.

Maršruto trukmė planuojama 4 val. 15 min.

Dar 2023 metų sausio 22–23 dieną Taline vykusiame trijų Baltijos valstybių transporto ministrų susitikime Susisiekimo ministras Marius Skuodis informavo, kad 2022 metų gruodžio 11 dieną atidaryta keleivinio traukinio Vilnius–Varšuva maršruto linija sulaukė didelio populiarumo visuomenėje, todėl traukinys, sujungsiantis Baltijos valstybių sostines, irgi turi būti sprendžiamas nelaukiant galutinio projekto „Rail Baltica“ užbaigimo. Lietuvos geležinkelių bendrovė traukinį galėtų paleisti iki Rygos jau šių metų pabaigoje arba 2024 metų pradžioje. Reikalingas tik visų trijų Baltijos valstybių pritarimas.

Idėja ir Latvijos, ir Estijos ministrų tąsyk buvo sutikta palankiai, buvo pasirašytas bendras pareiškimas, kad reikia ieškoti galimybių pagerinti susisiekimą naudojantis esama infrastruktūra tarp trijų valstybių sostinių tiesioginiu traukiniu Vilnius–Šiauliai–Ryga–Talinas.

Tiesioginio traukinio iš Vilniaus į Rygą per Šiaulius maršruto trukmė planuojama 4 val. 15 min. Prognozuojama bilieto kaina 24 Eur. Planuojamas keleivių skaičius per metus – 78 tūkstančiai. Riedmenys pritaikyti žmonėms su specialiaisiais poreikiais. Svarstomas scenarijus, kad traukinys iš Vilniaus galėtų išvykti 6 val. 30 min., o iš Rygos – 16 val.

Du modeliai ir dvi alternatyvos

Svarstomi du maršruto organizavimo modeliai. Pagal A modelį būtų vienas vežėjas UAB „LTG Link“ maršrute Vilnius–Ryga, pagal B modelį – du vežėjai – UAB „LTG Link“ ir Latvijos vežėjas PV, atitinkamai vežantys Lietuvos arba Latvijos teritorijoje.

Buvo svarstytos net šešios maršruto Vilnius–Ryga organizavimo alternatyvos (skirtingi Lietuvos ir Latvijos operatorių bendradarbiavimo modeliai), bet iš esmės kalbėta apie dvi skiringas maršruto kryptis, tai yra – Vilnius–Ryga per Šiaulius arba Vilnius–Ryga per Daugpilį.

Maršrutas per Šiaulius pasirinktas dėl palankesnių sąlygų keleiviams – trumpiausio kelionės laiko, gerų išvykimo ir atvykimo laikų ir suderinamumo su kitais traukiniais (keleiviai, vykstantys iš Kauno, galės persėsti Šiauliuose į traukinį, vykstantį į Rygą).

Tačiau Latvijos vežėjas PK norėtų organizuoti maršrutą Vilnius–Ryga per Daugpilį.

Taigi, kol kas susitarimas dar nėra galutinis ir jis bus derinamas kituose dviejų šalių su latviais susitikimuose. Artimiausias toks susitikimas numatytas rugsėjo 22-ąją Saldaus mieste, minint Baltų vienybės dieną.