Kova dėl „mikriukų“ tęsiasi

Kova dėl „mikriukų“ tęsiasi

Kova dėl „mikriukų“ tęsiasi

Šiaulių miesto taryba be ginčų dar vieneriems metams paliko galioti tas pačias miesto autobusų bilietų kainas. Bet aistros kilo dėl naikinamų „mikriukų“ maršrutų. Mažieji vežėjai paklojo ant stalo 12 tūkstančių šiauliečių protesto parašų. Merui įteikti du bilietai pasivažinėti „Busturo“ autobusais.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

„Busturo“ perspektyva

Politikai sutiko su darbo grupės siūlymu patvirtinti 2014 metams tokias pat kaip šiemet autobusų bilietų kainas, nors Savivaldybės vežėjų bendrovė „Busturas“ kol kas dirba nuostolingai. Per 9 šių metų mėnesius patyrė 635 tūkstančius litų nuostolio.

Prognozuojama, jog kitais metais dėl pertvarkos „Busturo“ veiklos rezultatai ims keistis į teigiamą pusę.

Nuo 2014 metų vasario 1 dienos mieste naikinami mikroautobusų maršrutai. Konsultantai yra suskaičiavę, jog dėl to „Busturo“ pajamos gali didėti keliais milijonais litų.

Pertvarkos būtinybę konsultantai grindė tuo, kad pagal europines direktyvas negalima maršrutų dubliuoti daugiau kaip 20 procentų. Šiauliuose „mikriukai“ autobusų maršrutus dubliuoja ir iki 100 procentų.

Dabar mikroautobusų vežėjams peršami tik nauji privežamieji iki miesto maršrutai. Bet jų patarnavimą  pavesta organizuoti „Busturui“ – samdyti mažuosius vežėjus, kaip „subrangovus“. Savivaldybė pati konkurso neskelbia.

Šiauliai – kitokia Europos Sąjunga?

„Vilnius, Klaipėda, Kaunas išlaiko mikroautobusų maršrutus, ar Šiauliai – kitokia Europos Sąjunga?“ – klausė politikų Arūnas Sabanskas. Tarybos nariams jis rodė lapus su 12 tūkstančių šiauliečių protesto parašais prieš esamų mikroautobusų maršrutų naikinimą. „Tai – jūsų rinkėjai“, – pabrėžė vežėjas.

A. Sabanskas visų vežėjų vardu prašė išlaikyti esamus mikroautobusų maršrutus bent iki bus įvestas elektroninis bilietas. Jį „Busturas“ planuoja įdiegti kitų metų pabaigoje.

A. Sabansko teigimu, dabar „Busturas“ privežamuosiuose maršrutuose darbą gali pasiūlyti vos 12 mikroautobusų vairuotojų – ir tai dirbti ne visą darbo dieną.

Dabar penkios bendrovės aptarnauja mikroautobusų maršrutus, dirba šimtas vairuotojų.

„Šiaulių krašto“ šaltinių teigimu, dešimtys „mikriukų“ vairuotojų jau yra parašę prašymus „Busturui“ priimti į darbą. Bet prašymų tenkinti neskubama.

A. Sabanskas merui Justinui Sartauskui įteikė mažųjų vežėjų „kalėdinę dovaną“ – du bilietus, kad pasivažinėtų „Busturo“ autobusų maršrutais, ir pats pamatytų, kokia yra situacija.

Plius – pirmoji pilietinė peticija

Visuomenininkė Irena Vasinauskaitė, pasinaudodama įstatymo piliečiams suteikta teise, įteikė miesto valdžiai peticiją.

Vienas iš reikalavimų – naikinti Savivaldybės administracijos direktoriaus Gedemino Vyšniausko įsakymą dėl mikroautobusų maršrutų panaikinimo nuo 2014 metų vasario 1 dienos.

Savivaldybės Peticijų komisija, vadovaujama vicemerės Danguolės Martinkienės, priėmė sprendimą nagrinėti I. Vasinauskaitės peticiją.

Peticijų komisija rinkosi pirmą kartą. Piliečių peticijų iki šiol nebuvo gauta nė vienos.

„Mikriukų“ naikinimas yra apskųstas ir šalies Konkurencijos tarybai.

Konkurencijos taryba pranešė, jog šiuo metu analizuoja vartotojų skundą dėl galimų konkurencijos ribojimų privatiems vežėjams, norintiems įsijungti į Šiaulių miesto viešojo transporto sistemą.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PROTESTAS: Miesto Tarybos tribūnoje – Arūnas Sabanskas, mažųjų vežėjų atstovas: „Kad nebūtų naikinami mikroautobusų maršrutai, pasirašė 12 tūkstančių šiauliečių – tai jūsų rinkėjai.“