Kodėl registruoto laiško į rankas neįteikia?

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Į pašto dėžutes laiškininkai dabar meta ir registruotus laiškus, ir siuntas, jeigu jos telpa, ir parašo, kad gavai nebereikia.
Į „Šiaulių kraštą“ kreipėsi šiaulietis I. A. (redakcijai pavardė žinoma), piktindamasis, jog negavo į rankas registruoto laiško su vertingais dokumentais, siųsto iš užsienio. Negana to, išsiaiškino, jog Lietuvos paštas jo draugą, laiško siuntėją, informavo per siuntų paiešką, jog laiškas yra įteiktas Lietuvos pašto Šiaulių centriniame skyriuje ir jis esą pasirašęs, jog laišką gavo.

Lietuvos pašto atstovė aiškina, jog dėl kovido pandemijos laikinai pakeista tvarka.

 

Ant kriminalo ribos

„Aš jokio laiško negavau! Ir jokio parašo nesuraičiau! – tikina šiaulietis. – Kreipiausi į Lietuvos paštą telefonu. Pasiūlė pasitikrinti savo pašto dėžutę. Kaip tai? Juk laišką privalo įteikti į rankas. Aš privalau pasirašyti! Pagal įstatymą niekas neturi teisės pasirašyti už mane dokumentų. Galų gale draugas sumokėjo už tai pinigus!“

Laišką iš tiesų kitą dieną rado pašto dėžutėje. Nurodo, kad buvo ir dar vienas toks pat atvejis su registruotu laišku, tik šiuo atveju laiškas pradingo.

„Kaip Lietuvos paštas siuntėją gali informuoti, jog laišką man įteikė, jeigu aš jo akyse neregėjau? Pasirodo, prisidengiant karantinu, taip daro kasdien. Tūkstančiai eurų, sumokėtų už laiškų registraciją, byra į Lietuvos pašto sąskaitą, neatliekant prievolės, – piktinasi šiaulietis. – Manau, tuos pinigus privalo grąžinti siuntėjams. Negana to, laiškų siuntėjams meluojama, jog jų laiškai įteikti adresatams, o už gavėjus pasirašo pats paštas, apie tai net nepranešdamas laiško gavėjui.“

„Mano nuomone, tai šiurkštus teisės aktų pažeidimas, – sako jis. – Neturi teisės registruotų pašto siuntų/laiškų įmesti į paprastas gyventojų pašto dėžutes, nes gavėjas siuntą gali atsiimti tik su dokumentu pašto skyriuje.“

Jis retoriškai klausia, o kas nutiks, kai registruotas laiškas bus įmestas į pašto dėžutę, o laiške – teismo procesiniai dokumentai, Kelių policijos dokumentai apie pažeidimus ir panašiai? Ar ir šiuo atveju paštas tvirtins, kad laišką įteikė į rankas? Ar prisiims atsakomybę?

Dėl pandemijos meta į pašto dėžutes

Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė „Šiaulių kraštui“ raštu komentavo situaciją ir informavo, jog nuo spalio 26 dienos įsigaliojo laikina vidinė tvarka, pagal kurią registruoti laiškai, išskyrus su procesiniais dokumentais, įmetami į pašto dėžutes:

– Apgailestaujame, jeigu klientas patyrė laikinų nesklandumų, – teigia Lietuvos pašto atstovė. – Atsižvelgdamas į kasdien šimtais nustatinėjamų naujų COVID-19 atvejų statistiką, Lietuvos paštas ėmėsi papildomų apsaugos priemonių. Šiame etape klientų bei darbuotojų saugumas yra mūsų prioritetas.

Vienas iš pakeitimų yra tai, kad registruoti laiškai laikinai pristatomi į pašto dėžutę, o ne įteikiami gavėjui į rankas, taip išvengiant riziką keliančio laiškininko ir kliento kontakto.

Registruotas laiškas dedamas į pašto dėžutę tuo atveju, jeigu ji yra tvarkinga – sandari, nesurūdijusi. Jeigu laiškininkas mato, kad pašto dėžutė nėra tvarkinga ir yra rizika, kad laiškas nepasieks gavėjo, laiškas keliauja į adresui priskirtą pašto skyrių, o gavėjui paliekamas pranešimas arba sms žinutė, kad gautą laišką reikėtų atsiimti pašto skyriuje. Ten saugojama 30 dienų. Jeigu per šį laiką gavėjas neateina atsiimti laiško, jis grąžinamas siuntėjui.

Labai norime paprašyti klientų supratingumo – pokyčiai yra laikini, skirti užtikrinti mūsų visų saugumą. Lietuvos pašto paslaugų teikimo kokybė dėl to nenukenčia, tiesiog keičiasi jų teikimo/gavimo būdas – kur įmanoma išvengti kontakto tarp kliento ir darbuotojo, ten ir stengiamasi, kad jo nebūtų. Gavėjo parašo šiuo metu nereikalaujama, o įkainių dėl registruotų laiškų neketinama keisti, nes jų kelionės atsekamumo paslauga yra teikiama.

Į pašto dėžutes pristatomi ne tik registruoti laiškai, bet ir siuntos, kurios telpa.

Siuntos su procesiniais dokumentais ar įvertintosios siuntos bus įteikiamos „iki slenksčio“, t. y. pašto darbuotojai neaptarnaus klientų jų gyvenamųjų patalpų viduje – jeigu žmogus gyvena daugiabutyje, paslaugos teikiamos laiptinėje; gyvenantys nuosavuose namuose aptarnaujami kieme. Labai svarbu jokiu būdu neatidaryti durų pašto darbuotojams, jei namuose yra saviizoliacijoje esančių asmenų – informuokite laiškininką apie situaciją gestais ar žodžiu per langą, arba žodžiu per uždarytas duris.

Į pašto dėžutę netelpančios siuntos, taip pat išperkamosios siuntos, siuntos su įteikimo pranešimais bei su žyma „Įteikti asmeniškai“, bus išduodamos pašto skyriuje. Esant galimybei, didesnės siuntos bus pristatomos į LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalus. Apie siuntos nukreipimą į pašto skyrių ar terminalą klientai bus informuojami SMS žinute arba pranešimu.

Labai kviečiame gyventojus elgtis atsakingai, saugoti savo ir kitų sveikatą – į pašto skyrių eiti tik būtinu atveju, laikytis saugaus atstumo, pirmenybę teikti siuntimui ir gavimui per LP EXPRESS siuntų terminalus.