Kairių gyventojai nepatenkinti maršruto pokyčiais

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Pirmojo maršruto autobusas dabar kai kuriomis valandomis veža ir į Kairius, Bertužius. Tai nurodo nedidelė informacinė lentelė vairuotojo lange ir stotelėse atskirai surašytas maršruto tvarkaraštis.
Šiaulių rajono Kairių miestelio gyventojai surinko 500 parašų, įžvelgdami, jog blogėja susisiekimas su Šiaulių miestu. Nuo lapkričio 1 dienos į Šiaulius juos veža miesto 1-ojo maršruto autobusas, bet veža rečiau, nei vežė priemiesčio maršruto „Šiauliai–Kairiai–Šiauliai“ autobusas. Rajono savivaldybė kol kas nieko nežada keisti – mėnesį analizuos keleivių srautus naujajame maršrute, po to žada tartis bendruomene.

Piktinasi dėl pokyčių

Pagal sutartį su Šiaulių rajono savivaldybe nuo šių metų lapkričio 1 dienos Šiaulių miesto vežėjų bendrovė „Busturas“ pratęsė 1-ąjį miesto autobusų maršrutą iki Kairių, Bertužių. Savivaldybė atsisakė priemiesčio maršruto „Šiauliai–Kairiai–Šiauliai“, kuris važiuodavo dažniau, ir tai sukėlė gyventojų nepasitenkinimą.

Beveik 500 gyventojų pasirašė po laišku, kreipdamiesi į Šiaulių rajono savivaldybės vadovus. Reikalauja keisti maršruto tvarkaraštį ar inicijuoti iš viso atskirą miesto autobusų maršrutą „Šiauliai–Kairiai“, nurodydami, jog pavyzdys yra miesto autobusų 21 maršrutas, kuris veža į Ginkūnus ir kurie, kaip Kairiai, Šiaulių rajonui priklauso.

Laiško autoriai akcentuoja, jog perpus sumažėjo reisų skaičius: „Iki pakeitimų iš/į Kairius vykdavo 20 autobusų per dieną (darbo dieną), po pakeitimų tevyks –10. Reikalaujame, kad maršrutų skaičius išliktų panašus arba artimas buvusiam, nes Kairių miestelis ne mažėja, o kaip tik plečiasi.“

Argumentuojama, jog maršrutas nepatogus ir vaikams važiuoti į mokyklas, ir suaugusiems važiuoti į darbą Šiauliuose.

„Pagal naująjį grafiką, vaikai turėtų išvykti apie 6.30 val., o kai kurie dar ir anksčiau. Prieš tai vaikai į ugdymo įstaigas išvykdavo 7-7.20 val. Su gyventojais dirbančiais Šiaulių mieste, Ginkūnuose, taip pat situacija kinta ne į gerąją pusę. Nebelieka loginio susisiekimo vaikams ir su Kairių pagrindine mokykla. Esant tokiam grafikui vaikai Kairių mokyklą pasiektų vos kelios minutės prieš 8 val. arba reiktų išvykti 6.32 val. – dėstomi argumentai. – Naujasis grafikas visiškai neatitinka gyventojų poreikių ryte nuvykti į darbą, mokyklą, grafikas turėtų likti toks pats, kaip buvo anksčiau.“

Atkreipiamas dėmesys, jog „nuo 9 iki 13 val. vežimo paslaugos nebelieka“. o „baigus darbą 17 val., autobuso reiktų laukti iki 19.10 val., jei darbas baigiasi 20.00 val., autobusas namo tik 21.30 val.“

„Per tiek laiko žmogus du kartus gali pėsčiomis suvaikščioti į Kairius pirmyn ir atgal. Matyt, propaguojate sveiką gyvenimo būdą?“ – ironizuoja laiško autoriai.

Be to, jų teigimu, Aleksandrijos gyventojai palikti likimo valiai, nes „jų neliko maršrute“.

Nėra patenkinti ir tuo, kad atvykęs į Šiaulius autobusas sustoja Dvaro stotelėje, kuri yra atokiau nuo autobusų stoties ir kitų stotelių, todėl nepatogi, kai reikia persėsti į kitų maršrutų miesto autobusus.

„Visiška maišatis su autobusų žymėjimais, tai kiek tų autobusų nr. 1 bus? – klausia gyventojai. – Dabar matome 4 skirtingus pirmojo autobuso maršrutus.“

„Naujasis 1-ojo autobuso maršrutas į Kairius vyks per Zoknius, Aviacijos gatvę... nemanome, jog Kairių gyventojams yra reikalinga vykti tokiu maršrutu ir užgaišti kelionėje tiek daug laiko. Artimiausias kelias į Kairius yra per Aleksandriją“, – kritikuoja maršrutą gyventojai ir klausia, kodėl nebuvo pokyčių viešo pristatymo?

Savivaldybės argumentai

Šiaulių rajono vicemeras Česlovas Greičius „Šiaulių kraštui“ sakė, jog atsakymą Kairių gyventojams rengia, bet kol kas nieko nežada keisti.

„Ankstesnis priemiesčio maršrutas „Šiauliai–Kairiai–Šiauliai“ buvo neefektyvus. Reisų, iš tiesų, buvo daug, o keleivių visai mažai, nuostoliai buvo didžiuliai. Todėl ir buvo sudaryta sutartis su miesto vežėjų įmone „Busturas“, – argumentavo pokyčius vicemeras. – Sutartį pasirašėme ir žiūrėdami į miesto ir priemiesčio jungimąsi.“

Jo nuomone, privalumas, jog dabar kairiškiai gali išlipti ir įlipti bet kurioje miesto stotelėje, o priemiesčio autobusas galėjo stoti tik tam tikrose miesto stotelėse. Pigiau kainuoja ir kelionė, kai važiuojama su elektroniniu bilietu.

„Bet kokie pokyčiai žmones neramina, sukelia reakciją ir ne visada gerą – sakė Č. Greičius. – Anksčiau per dieną buvo 17 reisų „Šiauliai-Kairiai- Šiauliai“ ir 3 reisai „Šiauliai–Žadžiūnai–Eimučiai“ per Kairius. Išanalizavome keleivių srautus, padarėm per dieną 10 reisų 1-ojo miesto maršruto ir palikom 3 reisus priemiesčio maršruto „Šiauliai–Žadžiūnai–Eimučiai“, o pirmadieniais- ketvirtadieniais – ir keturis šio maršruto reisus.“

„Žmonės žiūri tik 1-ojo maršruto autobuso tvarkaraštį, bet juk dar per Kairius važiuoja, kaip važiavęs, autobusas „Eimučiai–Žadžiūnai–Šiauliai“, – akcentuoja vicemeras. – Pavyzdžiui, 7.22 val. būna Kairiuose, o 7.40 jau būna Šiauliuose – galima ir mokyklas, ir darbovietes iki 8 valandos pasiekti. Žinome, jog svarbiausia yra nuvykimas į darbą, į švietimo įstaigas ir parvykimas atgal. Pagal tai tvarkaraščiuose laikas yra sudėliotas.“

Jis tvirtina, jog su Kairių seniūnija nuo pavasario buvo tariamasi dėl šios problemos: „Buvo pakviesta ir bendruomenės pirmininkė, ir seniūnaičiai. Pagal jų pareikštus poreikius ir tvarkaraščio laikai sudėlioti. Bet, matyt, ta informacija visų žmonių nepasiekė.“

„Maršrutas tik startavo, per lapkritį pasižiūrėsim keleivių srautus, analizuosime, bendrausime su Kairių gyventojais, jeigu bus nusiskundimų, tarsimės, pakaitaliosime tvarkaraštyje laikus, – sakė Č. Greičius. – Mes gi ne sau darome, o kad žmonėms būtų patogiau ir kad efektyviau biudžeto pinigai būtų naudojami.“

Patikinta, jog Aleksandrija nėra palikta nuošalyje. Pro ją ir toliau važiuoja autobusas „Eimučiai–Žadžiūnai–Šiauliai“. Savivaldybės duomenimis, iš Aleksandrijos buvusiu priemiesčio maršrutu „Šiauliai–Kairiai–Šiauliai“ vos 3 žmonės per mėnesį važiuodavo.

„Šiauliai-Kairiai-Šiauliai“ maršrutas buvo 11,2 km, pagal rajono Tarybos patvirtintą tarifą kelionė nuo vieno galo iki kito kainavo 90 centų (už km – 8 centai). Dabar į Šiaulius važiuoti iki bet kurios stotelės su e-bilietu kaina 54 centai, lengvatas turintiems – dar pigiau. Autobuse perkant – 1 euras.