Kai­nų – ne­ma­žin­ti, įmo­nės – ne­skal­dy­ti

Kai­nų – ne­ma­žin­ti,  įmo­nės – ne­skal­dy­ti

Kainų – nemažinti,  įmonės – neskaldyti

Vakar Šiaulių politikus bendrovės „Busturas“ vadovai įtikinėjo nemažinti miesto autobusų bilietų kainų. Bilietai galėtų pigti dėl įsigaliosiančios pridėtinės vertės mokesčio lengvatos keleiviams vežti. Tuo metu įmonės profsąjungos nariai prie Savivaldybės surengė piketą, reikalaudami neskaidyti įmonės.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Nuostolių atsikratytų

Nuo 2013 metų sausio pridėtinės vertės mokestis (PVM) keleivių vežimui mažėja nuo 21 procento iki 9 procentų.

Savivaldybės darbo grupė, sudaryta bilietų kainoms peržiūrėti, vakar pradėjo nagrinėti bendrovės „Busturas“ finansinę situaciją. Posėdyje dalyvavo bendrovės vadovai, įmonės profsąjungos „Solidarumas“ atstovai.

Vilius Laužikas, „Busturo“ generalinis direktorius, prašė ir kitais metais palikti galioti tas pačias, kaip dabar, bilietų kainas.

Šiemet įmonė, prognozuojama, turės per 2 milijonus litų nuostolio. Pagrindinė priežastis – nuolat brango degalai, sąnaudos didėjo, o bilietų kainos nebuvo peržiūrėtos. Vien iš miesto keleivių vežimo įmonė jau turi 1,9 milijono litų nuostolio. Tvirtinta, jog keleivių vežimas tarpmiesčio maršrutais pelno taip pat neduoda.

V. Laužikas teigė, jeigu bilietų kainos nebūtų mažinamos, įmonė atsitiestų. Pagal optimistinį variantą turėtų 2,5 milijono litų pelno, jeigu sąnaudos išliktų tokios kaip 2012 metais. Tačiau sąnaudos greičiausiai išaugs, nes numatoma didinti akcizą degalams, minimalią mėnesinę algą.

„Jeigu didėtų ir minimali alga, ir akcizas degalams, pelno turėtume tik 87 tūkstančius litų“, – skaičiavo V. Laužikas.

Darbo grupė galutinės išvados nepriėjo, nuspręsta situaciją dar nagrinėti. Darbo grupės pirmininkas Vladas Damulevičius pasigedo bendrovės išlaidų optimizavimo priemonių.

V. Laužikas tikino, jog rezervų mažinti išlaidas bendrovė nebeturi. Reikia investicijų, jeigu norima efektyvesnės veiklos – pavyzdžiui, įvesti elektroninį bilietą. Bet tam reikia 5 milijonų litų.

Gardus kąsnis

Profsąjungos atstovai ir pikete prie Savivaldybės, ir darbo grupės posėdyje kėlė klausimą ne dėl bilietų kainų, o dėl Savivaldybėje sklandančios idėjos privatizuoti įmonės tarpmiesčio vežimus.

Piketuotojai teigė, jog atsisakius tarpmiesčio vežimo įmonėje darbo netektų 90-100 darbuotojų.

Profsąjungos lyderiai politikus tikino, jog tarpmiesčio vežimas nėra nuostolingas, tik toks „rodomas“. Siūlė Kauno ir Vilniaus savivaldybių patirtimi pasidomėti. Ten buvo privatizuotas tarpmiesčio keleivių vežimas ir privačios įmonės klesti, o savivaldybių įmonės, likusios tik su miesto keleiviais, skendi skolose.

Tačiau V. Damulevičiaus nuomone, ne Savivaldybės priedermė tarpmiesčio keleivius vežti. Jis vis pabrėžė, jog ši veikla nuostolinga: „Negalime darbo vietų išlaikyti – tada „Busture“ įkurkime socialinės paramos skyrių.“

Jo nuomone, kad ši veikla būtų pelninga, reikia investicijų. „Bet kodėl turėtumėte investuoti į tai, kas Savivaldybės funkcijoms nepripaišyta“, – aiškino V. Damulevičius.

Redakcijos nuotr.

PIKETAS: „Busturo“ profsąjungos nariai piketavo prieš Savivaldybėje vis sklandančią idėją į privačias rankas atiduoti tarpmiestinį keleivių vežimą.

Jono TAMULIO nuotr.

KAINOS: „Busturo“ bendrovė norėtų, kad miesto autobusų bilietų kainos nesikeistų, nors bilietai galėtų pigti dėl iki 9 procentų mažėjančio PVM.