„Juodosios dėmės“ praryja mažiau eismo dalyvių, o kai kurias naujas sankryžas vėl teks pertvarkyti

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Šiaulių savivaldybė iš projektuotojų laukia pasiūlymų, kaip pagerinti eismą Gardino ir Aido gatvių sankryžoje – vienintelėje, kurioje per 4 metus eismo įvykyje žuvo žmogus.
Šiaulių miesto savivaldybės užsakymu buvo atliktas eismo sąlygų tyrimas. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vincas Urbonavičius akcentavo, kad mieste gerokai sumažėjo „juodųjų dėmių“ – mieste vykstančio eismo vietų, kuriose per 4 metus įvyksta 4 ir daugiau įskaitinių eismo įvykių.

„Juodųjų dėmių“ miesto gatvėse sumažėjo

Spaudos konferencijoje V. Urbonavičius palygino, kad 2017 metais atlikto tyrimo metu vertinant 4 metų eismo sąlygas, buvo nustatytos 43 tokios „juodosios dėmės“, o 2022 metais jų sumažėjo iki 18. Šiose vietose per 4-erius pastaruosius metus įvyko 95 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu vienas žmogus žuvo, 99 buvo sužeisti. Tuo tarpu 2013–2016 metais tokių eismo įvykių suskaičiuota 248, per juos 5 žmonės žuvo, o 284 buvo sužaloti.

Pranešėjas patikslino, kad įskaitiniai eismo įvykiai yra tie, kurių metu nukenčia vienas ar daugiau žmonių.

Direktoriaus pavaduotojas tvirtino, kad situacija pastaruoju metu pagerėjo, nes buvo įdiegta nemažai eismą gerinančių priemonių: eismo salelės, šviesoforai su sureguliuotu kairiuoju posūkiu, įrengtos šviesoforais reguliuojamos sankryžos, pakeisti šviesoforų ciklai ir panašiai. Nors dėl naujų šviesoforų ciklų pravažiavimo laikas pailgėjo, tačiau teigiama, kad eismas tapo saugesnis.

Tarp nesaugiausių – Tilžės gatvės sankryžos ir atkarpos

Į Šiaulių miesto „juodųjų dėmių“ žemėlapį įtrauktos 7 sankryžos ir 11 gatvių atkarpų. Viena avaringiausių sankryžų – Gardino ir Aido gatvių susikirtime. Čia per 4 metus įvyko 6 įskaitinės avarijos, kuriose vienas žmogus žuvo ir 5 buvo sužeisti. Tiek pat eismo įvykių įvyko ir Tilžės bei K. Donelaičio gatvių sankryžoje, čia sužeisti 7 žmonės. Tilžės gatvė turi ir daugiau probleminių vietų. Sankryžoje su Vytauto gatve taip pat įvyko 6 avarijos, nukentėjo 6 eismo dalyviai, susikirtime su Ragainės gatve fiksuoti 5 įvykiai ir tiek pat sužeistų žmonių. Vytauto gatvėje „juodosiomis dėmėmis“ įvardytos sankryžos su Rūdės (4 sužeisti) ir S. Daukanto gatvėmis (7 sužeisti).

Į šį liūdną žemėlapį pateko ir 11 įvairių miesto gatvių atkarpų. Net 5 iš jų Tilžės gatvėje – ties Elektros tinklų įmone, ties Baltupėnų gatve, tarp Neringos ir Pagėgių gatvių, tarp Krantinės ir Stumbro gatvių, tarp Dubijos ir A. J. Greimo gatvių. Pastaroji atkarpa mieste pati avaringiausia. Čia per 4 metus užregistruota 13 įskaitinių eismo įvykių, jų metu sužeista 14 žmonių.

V. Urbonavičius komentavo, kad ši vieta avaringa yra dėl to, kad tai autobusų stoties rajonas, vyksta intensyvus eismas abiem kryptimis, trūksta vairuotojų atidumo ir kultūros.

„Juodosiomis dėmėmis“ įvardytos kelios Pramonės gatvės atkarpos – ties buvusia televizorių gamykla, ties prekybos sandėliais ir prie Metalistų gatvės.

Po 4 ir daugiau įskaitinius eismo įvykius užfiksuota Lyros gatvėje tarp Gardino ir Dubijos gatvių, V. Kudirkos gatvėje ties ligonine, Aukštosios gatvėje tarp Tilžės ir P. Lukšio gatvių.

Dėl projektuotojų klaidų rekonstruos naują sankryžą

Administracijos direktoriaus pavaduotojas informavo, kad tyrėjai pasiūlė, kaip gerinti eismo sąlygas minėtose miesto vietose. Tai važiuojamosios dalies siaurinimas, posūkių spindulio mažinimas, kairiojo posūkio saugus reguliavimas ir saugos salelių įrengimas gatvėse, kuriose yra ne mažiau nei 2 eismo juostos. Planuojama tęsti ir kitų šviesoforų modernizavimą.

Baigiama rekonstruoti Serbentų ir Dubijos gatvių sankryža. Anot pavaduotojo, ją išplatinus, automobilių srauto pralaidumas nesumažės, bet ji taps saugesnė. Planuojama Pramonės ir Serbentų gatvių sankryžos rekonstrukcija. Tikimasi, kad po rekonstrukcijos dalis sunkiojo transporto pasuks per aplinkkelį ir atlaisvins Pramonės gatvę.

V. Urbonavičius informavo, kad planuojama rekonstruoti ir vienintelę per ketverius metus žmogaus žūtimi pasižymėjusią Aido ir Gardino gatvių sankryžą. Šiuo metu pasiūlymus rengia projektuotojai. Jei ten pakaks vietos, gali būti įrengtas žiedas.

Pavaduotojas patvirtino, kad sulaukia pretenzijų dėl dviratininkų eismo. Jiems netinka Tilžės ir Ragainės gatvių sankryžoje įrengtas tvorelių zigzagas. V. Urbonavičius aiškino, kad tos tvorelės yra laikinas sprendimas. Suformuota užduotis projektuotojams pasiūlyti saugias priemones. O kol kas bus padidinti tarpai tarp tvorelių, kad būtų patogiau pravažiuoti.

Atkreipus dėmesį, kad dviratininkai neturi galimybių saugiai kirsti Dubijos ir Žemaitės gatvių sankryžą, V. Urbonavičius sakė, kad Savivaldybė privalo kažką ten daryti.

„Labai keista, kai projektuotojai padaro tokias elementarias klaidas. Naujai darėme (sankryžą – aut. past.), bet kai padarėme pagal projektą, matome, kad ir nesaugu, ir nepatogu. Ten bus daroma, platinama, sprendžiama, kaip padaryti. Labai gaila, kad naujai padarytą sankryžą teks koreguoti“, – teigė pavaduotojas, pabrėždamas, kad tai aktualu ne tik dviratininkams, bet ir važiuojantiems paspirtukais.

Piko valandomis eismą apsunkina automobiliai, kurie stoja prie mokyklų ir darželių, nes tėveliams reikia išleisti savo vaikus. Medelyno progimnazija šiais metais įgyvendins Savivaldybės finansuojamą projektą – Marijampolės gatvėje įrengs trumpalaikę automobilių sustojimo aikštelę. Tačiau pripažįstama, kad piko metu kairysis posūkis iš Birutės gatvės bus labai nepatogus.

V. Urbonavičius pranešė, kad pateikti keli investiciniai projektai, pagal kuriuos vaikų darželių teritorijose žaliųjų plotų sąskaita bus įrengtos vietos automobiliams, kad tėvai galėtų saugiai išlaipinti vaikus.