Idėjų badas marina miesto centrą

Idėjų badas marina miesto centrą

Idėjų badas marina miesto centrą

Milijonus kainavęs Šiaulių miesto bulvaras tebetuštėja: dažnoje kavinėje klientų vos vienas kitas, parduotuvėse nuobodžiauja pardavėjos, ištuštėjusias patalpas slepia apklijuoti langai. Bulvare renginius organizuoti sudėtinga dėl draudimo mašinomis važiuoti ant naujos bulvaro dangos. Savivaldybė verslininkus ketina prisivilioti sumažintais mokesčiais.

Natalija KONDROTIENĖ

natalija@skrastas.lt

Švilpauja vėjai

Dieną centrinė Šiaulių pėsčiųjų gatvė šiek tiek šurmuliuoja. Vienus privilioja po 12 litų siūlomi verslo pietūs, kai kurie užbėga į knygyną. Pavakare kavinės tuštėja, parduotuvės, išsikabinusios „nuolaidas“ nesulaukia pirkėjų.

Keliose buvusių batų parduotuvių patalpose per kelis mėnesius dar niekas neįsikūrė. Lagaminų parduotuvė į tuščias patalpas persikėlė arčiau centro centro, vietoje vieno restorano darbą pradėjo kitas, stiklinis pastatas prie Didždvario gimnazijos — beveik tuščias.

Kalbinti šiauliečiai siūlė bulvare įrengti gyvas vitrinas, dengtą bulvaro dalį — pasažą, kur žmonės galėtų gurkšnoti kavą nekošiant vėjui arba skirti eilę patalpų egzotiškiems restoranams, rengti atviras menininkų darbų ekspozicijas, organizuoti žaidimų kambarius. Gal iš tiesų problema ne nauji prekybos centrai, kurie nusiurbia žmones iš centro, bet tai, kad centre nėra naujų idėjų?

Darys nuolaidų

Šiaulių meras Genadijus Mikšys „Šiaulių kraštui“ prisipažino, kad miesto bulvaru pereina dažnai, pasižvalgo — matęs ir tuštesnių vitrinų.

„Dabar darbo grupė ruošia Nekilnojamo turto mokesčio nuolaidų verslui skatinti. Mažinsime mokesčius, tada atsiras norinčių kurtis centre“, — teigė meras.

G. Mikšys pripažino, kad Šiaulių dienos bei festivalis „Saulės žiedas“, tautodailininkų mugės į bulvarą sukviečia ne tik šiauliečių, bet ir miesto svečių. Meras įsitikinęs, kad idėjų, kaip atgaivinti bulvarą galėtų siūlyti ir patys šiauliečiai.

Pasak G. Mikšio, pastačius didžiuosius prekybos centrus, atsirado daugiau kino teatrų, todėl buvusio „Laiko“ kino teatro likimas neaiškus, galvojama net sugrąžinti Savivaldybei. Meras įsitikinęs, kad ten puiki vieta Gamtos muziejui.

Šių metų rudenį planuojamos remonto darbų pabaigtuvės bulvare, bus patrauklu verslininkams, įsitikinęs meras.

Bulvare važinėti negalima

Šiaulių savivaldybės Kultūros skyriaus vedėjos Patricijos Bielskienės manymu, pramogų bulvare visuomet buvo, šiek tiek kebliau šiuo metu: vyksta remonto darbai paskutinėje atkarpoje, o ant naujosios dangos uždrausta važiuoti automobiliais.

„Neišduodami leidimai važiuoti nauja bulvaro danga. Didžiausia problema — susivežti aparatūrą, pasistatyti scenas. Būtų galima organizuoti daugiau renginių, bet iškyla įvairių apribojimų. Tautodailininkams, renginių organizatoriams reikia viską susinešti rankomis“, — sakė P. Bielskienė.

P. Bielskienė įsitikinusi, kad į bulvarą pritrauktų renovuoti Fotografijos, Dviračių muziejai, išmintingai išnaudota „Laiko“ kino teatro vieta, Dailės galerija, atnaujintas Amfiteatras. Mano, kad bulvare turėtų atsirasti meninės erdvės.

„Renginių šiemet bus mažiau, nes finansavimas daugiau kaip 30 procentų mažesnis negu pernai. Dabar bulvare beveik nėra vietų, kur galima ką nors organizuoti“, — mano vedėja.

Ypatingos idėjos pritrauks ir turistus

Šiauliuose įsikūrusio restorano savininkas Gintaras Ropeika įsivaizduoja, kad bulvaras turi būti ypatinga vieta, kurioje dirbtų įdomios, neeilinės parduotuvės, savo paslaugas siūlytų įvairių pasaulio virtuvių restoranai, kurių jau atsirado, tačiau jos išsibarsčiusios.

„Šiauliuose žmonės dar nepribrendę didelėms idėjoms. Tačiau, manau, kad tai laiko klausimas. Įgyvendintos idėjos pritrauktų daugiau turistų, kurie, ne paslaptis, važiuoja į Kryžių kalną, o ne pažiūrėti miesto“, — sako G. Ropeika.

Verslininkas įsitikinęs, kad sunkmečiu, dėl bedarbystės, sunkios finansinės padėtiems sudėtingiau pritraukti žmones, tačiau geroms idėjoms blogo laiko nėra.

KOMENTARAS

Reikia švenčių ir įvykių

Socialinių mokslų daktaras, psichologas, verslo konsultantas Tomas LAGŪNAVIČIUS:

— Yra tik du būdai pritraukti žmones į bulvarą: tai šventės ir įvykiai. Šventė — dovana, be skatinimo pirkti, ateini tik pasižiūrėti.

Pavyzdžiui, kosmetikos parduotuvėje pardavėja galėtų sėdėti ant aukštos kėdės ir skaityti eiles, o atėjusio kliento tiesiog paklaustų, kokias norėtų eiles išgirsti: apie meilę, gamtą, jausmus. Paskirtų jam kelis posmus.

Galima siūlyti piešimą, dažymą, vaizdo peržiūras, diskusijų klubus, mokyti piešti, gaminti maistą. Žmonėms reikia įvykių, kuriuose galėtų patys dalyvauti.

Tam, kad šventė ar įvykis būtų, reikalingi 6 pagrindiniai dalykai. Vienas — gerai parašyti scenarijai, kuriuos sukurtų patys darbuotojai. Jokių samdomų darbuotojų, jokių pinigų — viskas daroma savo jėgomis. Antras dalykas — geras šventės vadovas. Trečia — geri artistai, jokiu būdu ne samdomi, o iš pačių: tarnautojai, pardavėjai, paslaugų tiekėjai. Taip pat svarbus geras apšvietimas, dėmesį traukianti muzika ir dekoracijos, papuošimai, idėjos. Pavyzdžiui, knygų parduotuvė vieną dieną moko pasigaminti sušį, arba F. Felinio filmų peržiūrą, o tuo metu visi vaišinami karštu šokoladu. Žmonės tikrai eis — jiems bus įdomu.

Galite bulvare organizuoti pirmąjį Lietuvoje 50 metrų bėgimo nugara čempionatą arba Gineso rekordų knygos kokio nors rekordo pagerinimą, ilgiausio rašto arba kalbos rašymą, tai būtų šalies rekordas. Įvykiai turėtų būti tokie, į kuriuos žmonės norėtų ateiti.

Tokiems renginiams organizuoti galima išleisti iki 100 litų. Turi būti minimalios išlaidos ir kūrybinis mąstymas, išradingumas. Negi neatsiras žmogaus, kuris išradingai gali skaityti eiles, galėtų piešti, pagaminti maisto? Atsiras. O dabar sėdi, atsiprašau, „krasnavicos“ ir laukia kol jas kas pakvies ar palinksmins.

Prekybos centrų pagrindinė jėga yra ta, kad jie yra nusikopijavę viduramžių mugės idėją: po vienu stogu ir prekės, ir pasilinksminimai.

O pasakymas, kad sunkmetis, nėra pinigų — ne pasiteisinimas. Sunkmečiu, žmonės nori ne pompastiškų švenčių, o šilto ir malonaus laiko praleidimo.

Citata:

„Sunkmetis, nėra pinigų — ne pasiteisinimas. Sunkmečiu, žmonės nori ne pompastiškų švenčių, o šilto ir malonaus laiko praleidimo.

NUOMONĖS

Mielas, bet nuobodus

— Kiekvieną dieną pereiname bulvaru, nes šalia yra mūsų fakultetas. Bulvare trūksta gyvybės. Reikėtų daugiau lauko renginių. O ir studentai, kurių mieste yra labai daug, nėra aktyvūs. Galėtų rengti įvairias akcijas ir taip pranešti, kad jie mieste.

 

Mieliau širdžiai — pereiti senąja bulvaro dalimi, nei naująja. Ji — patrauklesnė, šiltesnė. Bulvare nebereikia parduotuvių, nes jų vietos prekybos centruose. Centre turėtų būti muziejai, lauko parodos, organizuojami koncertai.

— Gal kai bus baigtas bulvaro remontas, jis taps gražesnis. Manau, to grožio ir užtektų. Vasarą apsilankome Amfiteatre vykstančiuose koncertuose, vaikams patinka — puiki vieta.

Parduotuvių ir kavinių yra pakankamai.

 

— Bulvaras man patinka — jis erdvus, vaikštau retai, tačiau mielai. Šioje vietoje galėtų būti daugiau veiklos žmonėms, renginių, koncertų, menininkų akcijų. Dabar labiausiai reikia užsiėmimų.

Parduotuvės šioje dalyje gali būti — sveika konkurencija paliks geriausius. O prekybos centrų žmonės atsikanda, pažiūrėkite, per atidarymus durys lūžta nuo besiveržiančių, o praeina kelios dienos ir tuščia. Jei žmonėms būtų pasiūlyta kažkas įdomaus, visi suplūstų į bulvarą.

Jono TAMULIO nuotr.

NORAI: Šiauliečiai bulvare pasigenda naujų idėjų, kultūrinių renginių, menininkų akcijų, verslininkų pasiūlymų. Vieniems patinka naujoji bulvaro dalis, kitiems mielesnė — senoji.

 

Jono TAMULIO nuotr.

RENGINIAI: Šiaulių savivaldybės Kultūros skyriaus vedėja Patricija Bielskienė mano, kad žmonių pritrauktų ir rekonstruoti muziejai.

 

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

IDĖJA: Restorano savininko Gintaro Ropeikos manymu į bulvarą ne tik šiauliečius, bet ir turistus pritrauktų egzotiniai verslininkų pasiūlymai.

 

Sauliaus JANKAUSKO nuotr.