Į Savivaldybę rieda mero reklamuojama „Škoda“

Į Savivaldybę rieda mero reklamuojama „Škoda“

Į Savivaldybę rieda mero reklamuojama „Škoda“

Ant Šiaulių mero Artūro Visocko sportinės aprangos – „Škoda“ automobilių ir „Igtisos“ reklama.

Meras – vienos iš bendrovių, kurias tarpusavyje sieja ne tik žodis „Igtisa“, akcininkas. Tik ką mero reklamuojama bendrovė, prekiaujanti „Škoda“ automobiliais, laimėjo Šiaulių miesto savivaldybės konkurse. Sandoris –  daugiau nei už 40 tūkstančių eurų.

Viešųjų ir privačių interesų konfliktas? Tai galbūt aiškinsis etikos sargai. O gal čia nieko tokio?

Rita ŽADEIKYTĖ

rita@skrastas.lt

Įtarimai pasitvirtino

Rugpjūčio 5 dieną „Šiaulių krašto“ straipsnyje „Šiaulių valdžia: darbai ar burbulai?“ miesto Tarybos narė, aplinkos viceministrė Daiva Matonienė užsiminė girdėjusi faktą, kuris sukėlė nerimą.

„Neoficialiai girdėjau, kad Šiaulių miesto savivaldybės pavaldžioms institucijoms perkami iš vienos įmonės keletas automobilių. Būtent su tos įmonės logotipais yra susijęs A. Visockas. Man tai kelia abejonių, ar tikrai viskas yra skaidru“, – „Šiaulių kraštui“ antradienį teigė D. Matonienė.

„Šiaulių kraštas“, atlikęs elementarų tyrimą, išsiaiškino, kad meras reklamuoja „lgtisą“, o Savivaldybė iš „Igtisos“ perka automobilius „Škoda“. Tiesą sakant, ir tirti nebuvo ko: konkretus viešųjų ir privačių interesų konfliktas brendo tiesiog akyse.

Sutartis pasirašyta

Liepos 21 dieną Savivaldybės administracijos direktorius Eduardas Bivainis pasirašė sutartį su šiaulietiška bendrove „Igtisos prekyba“, kuri laimėjo Savivaldybės skelbtą konkursą.

Iš bendrovės Savivaldybė perka du naujus „Škoda“ automobilius už 40 399, 99 euro (su PVM). Pinigai skirti iš Europos Sąjungos fondų ir valstybės biudžeto.

Šie automobiliai, pasak Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vyriausiosios specialistės Dainoros Dovidaitytės, bus skirti integraliai pagalbai neįgaliesiems į namus teikti ir bus perduoti dviem Šiaulių savivaldybės įstaigoms – Globos namams (senelių) ir Socialinių paslaugų centrui. Automobiliai artimiausiu metu turėtų pasiekti užsakovus.

D. Dovidaitytės teigimu, „Igtisos prekyba“ laimėjo viešai skelbtą viešųjų pirkimų portale konkursą mažos vertės pirkimui.

Specialistės teigimu, kompiuterinė programa rodo, kad konkursu domėjosi aštuonios įmonės, bet konkurse dalyvavo tik viena – „Igtisos prekyba“, kuri ir laimėjo šį konkursą.

Meras ir reklamuoja, ir  akcininkas

A. Visockas, jau būdamas meru, vis dar bėgiojo, dalyvavo dviračių varžybose, siekė dviračių rekordo apsirengęs sportine apranga, kuri išmarginta reklaminiais užrašais „Škoda“, „Igtisa“.

Nuotraukų su tokia apranga yra ir mero socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.

„Šiaulių kraštas“ netruko išsiaiškinti, jog egzistuoja net kelios bendrovės, kurių pavadinime yra žodis „Igtisa": UAB „Igtisa“, UAB „Igtisos prekyba“, UAB „Igtisos automobiliai“, sporto klubas „Igtisa“.

Visos bendrovės bei sporto klubas yra įsikūrę tuo pačiu adresu Šiauliuose, o joms vadovauja ir yra bendrovių savininkas tas pats asmuo – Dainoras Saunorius.

Meras A. Visockas savo interesų deklaracijoje nurodo, kad yra UAB „Igtisos automobiliai“ akcininkas.

D. Saunorius „Šiaulių kraštui“ patvirtino, kad meras yra ir sporto klubo „Igtisa“ narys.

Neturi – „ryšio“ ar aprangos?

„Šiaulių kraštas“ jau kartą klausė, kodėl meras nešioja bendrovės „Igtisa“ pavadinimą, „Škoda“ firmos logotipą reklamuojančią aprangą?

("Šiaulių kraštas“, „Žalias meras dar noksta“, Rūta Jankuvienė, 2015 05 23): „Miestiečiai jau klausia, kam atstovauja A. Visockas? Štai rengia autoreklaminį bėgimą „Bėk su meru“ ir bėga su apranga, reklamuojančia vieną sporto klubą ir jo rėmėjus. Su ta pačia apranga meras dalyvavo ir dviratininkų akcijoje. „Kiek kainuoja tokia reklama ant mero?“ – klausia internetinis komentatorius.

„Tai klubo apranga. Ją reikia pirkti, – atsako internete pats A. Visockas. – OS sportas matyt gauna kokią nors paramą iš rėmėjų. Apie tai nieko nežinau.“ (kalba netaisyta) A. Visockas savo privačių interesų deklaracijoje nurodo, jog turi sąsajų su tuo klubu. Bet iki šiol nesuvokia, jog kaip meras negali jo nei reklamuoti, nei teikti jam prioritetą.“

Išaiškėjus „Škoda“ markės automobilių pirkimo sandoriui, meras vakar „Respublikos leidinių grupės“ žurnalistams aiškino:

„Tai visiškai neturi jokio ryšio. Čia tik sutampa.“

Tačiau pripažino: „Vienoj iš įmonių turiu akcijų, jų yra 50.“ Meras teisinosi, kad „tai yra mizeriukas iš tikrųjų“.

A. Visockas paaiškino ir savo draugystę su „Igtisos“ bendrovių vadovu:

„Su tuo žmogumi (D. Saunioriumi – R. Ž.) mes sportuojame kartu, praeityje labai daug bėgiojome kartu. Prieš trejus ketverius metus, kai aš dar buvau geros formos, jis buvo mano treniruočių partneris. Ir kas čia, kur čia yra bėda, kur čia yra reikalas?“

D. Saunorius žurnalistams tvirtino, kad A. Visockas nešioja sportinę aprangą su jų bendrovės ir jų pardavinėjamų automobilių logotipais, nes „neturi kitos sportinės aprangos. Kam pirkti kitą, jei ta yra gera?“.

Gal čia nieko tokio?

Vienas artimiausių A. Visocko bendražygių, miesto Tarybos narys Gintautas Lukošaitis svarstė: „Jeigu kitos firmos neturi ko pasiūlyti, jeigu konkursas buvo skelbtas viešai, gal čia nieko blogo.“

Vėliau G. Lukošaitis prasitarė: „Merui derėtų pasikeisti marškinėlius be reklamų.“

Tarybos narys Alfredas Lankauskas teigė, kad šia istorija turėtų susidomėti Savivaldybės Etikos komisija, o vėliau – ir Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija.

„Reikia būtinai išsiaiškinti, ar supainioti viešieji ir privatūs interesai“, – įsitikinęs A. Lankauskas.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

REKLAMA: Meras Artūras Visockas – aktyvus dviratininkas ar „Škodos“ bei „Igtisos“ reklamos veidas?

„Facebook“ nuotr.

APRANGA: Mero nuotraukų su sportine apranga, su „Škodos“ ir „Igtisos“ reklama, apstu ir jo „Faceboook“ paskyroje.