
Naujausios
Geltona linija meta juodą šešėlį
Vieno Šiaulių daugiabučio namo gyventojai įtaria Savivaldybės Saugaus eismo komisiją korupcija ir protekcionizmu. Komisija, kuriai vadovauja Administracijos direktorius, nubrėžė geltonąją liniją, už kurios liko visi daugiabučio gyventojai. Jie tvirtina, kad linijos prireikė vienai prastai manevruojančiai visureigio vairuotojai.
Rita ŽADEIKYTĖ
Rengiasi protestui
Trečiadienį Aušros tako 6 daugiabučio gyventojai Šiaulių miesto savivaldybės administracijai įteikė prašymą leisti spalio pradžioje surengti piketą. Priežastis – geltonoji linija, dėl kurios neturi kur statyti automobilių.
Dvidešimties butų namas yra pakalnėje – į kiemą galima patekti tik nusileidus laiptukais.
Namo gyventojai automobilius palikdavo nakčiai šalia esančiame Rūtų gatvės aklagatvyje. Tačiau praėjusių metų pabaigoje vienoje aklagatvio pusėje buvo nubrėžta dešimties metrų ilgio "Geltonoji ištisinė linija" – žymėjimas, draudžiantis statyti čia automobilius. Bet gyventojai statė toliau, kol policija jų nepradėjo bausti.
Daugiabučio gyventoja (pavardė redakcijai žinoma) pasakojo gavusi pranešimą susimokėti baudą už kelių eismo taisyklių pažeidimą. Moteriai policijoje buvo pateiktas įrodymas – nuotrauka, kurioje užfiksuotas jos automobilis būtent Rūtų gatvėje ties geltonąja linija. Moteris sumokėjo 50 litų baudą. Kiti namo gyventojai irgi pasakojo buvę nubausti policijos.
"Išvargino mus baudos", – sakė sunkiai vaikštanti daugiabučio gyventoja, kurios sūnus ne kartą nubaustas už automobilio statymą Rūtų gatvėje. Parvežęs sunkiai vaikštančią mamą, jis automobilį palikdavo prie geltonosios linijos, kol padėdavo jai nueiti iki buto.
Skambutis draugui?
Gyventojai prašė panaikinti geltonąją liniją. Prašymas buvo nagrinėtas birželio 6 dieną Saugaus eismo komisijos posėdyje.
"Į posėdį atsakovas (kurio pavardė nuo mūsų slepiama) neatvyko, – rašo gyventojai. – Sunerimę Saugaus eismo komisijos nariai suskubo skambinti atsakovui ir ragino jį kuo greičiau atvykti, nors dėl to buvome priversti laukti ir gaišti laiką. Mūsų žiniomis, interesantams neatvykus į iš anksto skelbtus posėdžius, Savivaldybės darbuotojai interesantų asmeniškai nekviečia, todėl skambinimas atsakovui ir jo laukimas turi protekcionizmo požymių".
"Kalbėjosi lyg su draugu, mums susidarė įspūdis, kad tą žmogų, kuris netelpa 8 metrų gatvėje, komisijos narys gerai pažįsta", – "Šiaulių kraštui" teigė viena daugiabučio gyventoja, dalyvavusi posėdyje.
Kuris iš komisijos narių skambino, gyventojai negali nurodyti, nes nariai jiems nebuvę pristatyti.
Komisijai vadovauja Administracijos direktorius Vladas Damulevičius, pavaduotojas – Kęstutis Dičius, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas. Komisijoje dirba Vidmantas Dagis, Arūnas Adomaitis, Algimantas Jakučionis, Romanas Kančauskas, Edmundas Laugalis, Vilius Laužikas, Justas Pundza.
Gyventojai prašo Savivaldybės Antikorupcijos komisijos ištirti, ar Saugaus eismo komisija neprotegavo vieno žmogaus, ar jos veikloje nėra korupcijos požymių. Prašymą pasirašė keliolika Aušros tako 6 gyventojų.
Vienas rūpi, dvidešimt – ne
"Šiaulių kraštui" gyventojai sakė, kad problema iškilo 2011 metais, kai šalia esančio nuosavo namo šeimininkai nusipirko didelį visureigį.
Gyventojai matę, kad visureigio vairuotoja nesugeba iš karto išsukti į Rūtų gatvę. Būtent ties išvažiavimu iš kiemo nubrėžta geltonoji juosta.
"Keista, kad Savivaldybei rūpi vieno žmogaus interesai, o nerūpi dvidešimt šeimų. Juk gatvė aštuonių metrų pločio, o geltonoji linija brėžiama, jei pravažiavimas tėra tik trys metrai. Ar gatvė priklauso miestui, ar visureigio savininkui?" – stebėjosi Aušros tako daugiabučio gyventojai.
"Manevruoti reikia. Nesąmonė"
Užsukame į privatų namą, kurio šeimininkai sukėlė rūpesčių gyventojams. Duris atidaro moteris. Ji prisipažįsta dėl prašymo nubrėžti geltonąją liniją: "Taip, mes kreipėmės".
"Užstato savo mašinas ir mums iš kiemo neįmanoma išvažiuoti, – sakė moteris. – Nesvarbu, kad aštuonių metrų pločio gatvė, vienur pastato, kitur ir manevruok dvidešimt minučių. Nesąmonė".
Moteris patvirtino, kad jos vyras fotografuoja prie geltonosios linijos pastatytus automobilius ir jų nuotraukas siunčia policijai.
Teisėta ar ne?
Saugaus eismo komisijos narys – Kelių policijos biuro Analizės, planavimo ir prevencijos grupės vyresnysis specialistas Justas Pundza irgi tvirtino, jog sunku išsukti iš kiemo.
Pareigūno teigimu, automobiliui pravažiuoti tarp stovinčio automobilio ir važiuojančios transporto priemonės reikia ne mažesnio, kaip trijų metrų pločio. Rūtų gatvės plotis – 8 metrai. Net ir statant automobilį vienoje gatvės pusėje, pravažiuoti lieka daugiau nei trys metrai. Tai kodėl linija atsirado?
"Buvo atlikti bandymai, automobiliui išsukti sudėtinga. Todėl reikia atsižvelgti ne tik į trijų metrų atstumą, bet ir į Kelių eismo taisyklių punktą, kad transporto priemonė neturi trukdyti saugiam eismui. Pravažiuoti gal ir užtenka trijų metrų, bet išvažiuoti iš kiemo – ne", – tvirtino J. Pundza.
Išeitis – spyna
"Niekam nėra specialiai nuolaidžiaujama. Jeigu stovi automobiliai kitoje gatvės pusėje priešais išvažiavimą, jie kliudo", – tvirtino kitas komisijos narys, Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Adomaitis.
Jo žodžiais, daugiabučio gyventojams buvo pasiūlyta už keliasdešimties metrų esanti tuščia aikštelė, tačiau A. Adomaitis negalėjo įvardyti, kam ji priklauso.
"Buvom šnekėję su priešgaisrine tarnyba (ji įsikūrusi netoliese – red.past.), kad bent tvora į aikštelę būtų išardyta", – tvirtino A. Adomaitis.
Nuvykus "Šiaulių kraštui" prie A. Adomaičio įvardintos tvoros, radome ne tik tvorą – vartai buvo užrakinti grandine su spyna.
Jono TAMULIO nuotr.
UOLUMAS: Savivaldybės komisija kaip niekad dirbo uoliai: iš karto leido nubrėžti geltonąją liniją, kurios paprašė vienas gyventojas.
GATVĖ: Aušros tako daugiabučių gyventojai stebėjosi, kodėl, trūkstant automobilių stovėjimo vietų, vienam gyventojui leido "atsibrėžti" visą 8 metrų pločio gatvę.
PASIŪLYMAS: Ant aikštelės, kurioje gyventojams siūloma statyti automobilius, vartų – grandinė ir spyna.
KIEMAS: Aušros tako 6 kiemas neturi nė vienos automobilių stovėjimo aikštelės.
PASIŪLYMAS: Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Adomaitis rado išeitį neturintiems, kur statyti automobilių: gyventojams pasiūlė aikštelę, kuri užrakinta.