
Naujausios
„Gatvės" taksistai „lupa“
Nukentėjęs šiaulietis kreipėsi į Šiaulių miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyrių su skundu, kad už kelionę turėjo susimokėti daugiau, negu priklauso. Kontrolieriai suskaičiavo, kad taksi vairuotojas iš keleivio paprašė dvigubai daugiau.
Irena BUDRIENĖ
Labai gailisi
Šiaulių miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vyriausiasis specialistas Vygaudas Paliūnas „Šiaulių kraštui“ patvirtino, kad nukentėjusio šiauliečio skundas šiuo metu nagrinėjamas kartu su Šiaulių apskrities valstybine mokesčių inspekcija ir Metrologijos tarnyba.
Kontrolieriai suskaičiavo, kad taksi vairuotojas iš keleivio paprašė dvigubai daugiau nei buvo galima pagal nustatytą įkainį.
Kad apgavo klientą, neneigė ir pats taksi vairuotojas. Pasiaiškinime jis prisipažino vietoj dešimt litų paėmęs dvidešimt. Rašė, kad labai gailisi ir prašė skirti lengvesnę bausmę.
Baudos dydį — nuo 200 iki 500 litų — nusižengusiam taksistui nustatys Administracinė komisija prie Šiaulių miesto tarybos.
Dažniau sukčiauja neturintieji racijų
Nukentėjęs šiaulietis įsėdo į taksi tiesiai iš gatvės. V. Paliūnas „Šiaulių kraštui“ tvirtino, kad racijų neturinčių taksi firmų vairuotojai sukčiauja dažniau, nei tie, kuriuos galima išsikviesti telefonu.
Tačiau ir vienus, ir kitus nesunku kontroliuoti, tik pasibaigus kelionei reikia paprašyti kelionės kvito. Jame privalo būti nurodytas vežėjo pavadinimas, vairuotojas, keleivio pavardė, automobilio valstybinis numeris, kelionės maršrutas ir, svarbiausia, kiek sumokėta už paslaugas.
Vežėjai nusistato savo paslaugų įkainį, kurį privalo deklaruoti.
Pasak V. Paliūno, įlipęs į taksi automobilį, keleivis turėtų atkreipti dėmesį, ar priekyje yra taksi vairuotojo kortelė. Joje privalo būti nurodytas vežėjas, jo adresas ir telefonas, paslaugų tarifai, vairuotojas bei jo nuotrauka.
Be minėtų Savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus specialistų taksi vežėjus kontroliuoja Metrologijos tarnybos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojai.
Savivaldybės tarnautojai tikrina taksi vežėjų kelionės dokumentus. Ar plombuoti taksometrai, ar neklastojami jų parodymai — metrologijos specialistai. Ar neslepiami mokesčiai ir neapgaudinėjami klientai — mokesčių inspektoriai.
Pažeidimų mažėja
Anot V. Paliūno, nustatytų pažeidimų taksi automobiliuose mažėja. Gerėja ir jų techniniai duomenys, jie gražiau paženklinti, švaresni. Nors kartais žmonės piktinasi tuo, kad vairuotojas rūko ar salone tvyro rūkalų kvapas.
Šiemet organizuotų 58 reidų metu buvo patikrintas 391 maršrutinių taksi ekipažas, 19 lengvųjų taksi automobilių. Pažeidėjams surašyti 24 administracinės teisės pažeidimo protokolai. Nubausti 18 maršrutinių ir 6 lengvųjų taksi automobilių vairuotojai.
Administracinė komisija skyrė baudų, kurių suma viršijo 5 tūkstančius litų.
Per savaitę Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai paprastai surengia po 2— 3 reidus. Dažniausias pažeidimas — maršrutinio taksi vairuotojas neduoda keleiviui kelionės bilietėlio.
Nors kiekviename mikroautobuse yra skelbimai, kad už važiavimą be bilieto keleiviui gresia bauda nuo 60 iki 100 litų, žmonės, sumokėję pinigus vairuotojui, bilietėlio nereikalauja.
V. Paliūno žodžiais, nereikėtų pamiršti, kad kelionės bilietas yra dokumentas. Jei įvyktų avarija, bilietėlio neturintis keleivis negalėtų įrodyti, kad važiavo šia transporto priemone.
TAKSI: Už kelionę „iš gatvės“ gali tekti mokėti brangiau.
Giedriaus Baranausko nuotr.