Elektros reforma surikiavo į eiles

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Klientų eilės – net lauke.
Pastarosiomis savaitėmis prie UAB „Ignitis“ klientų aptarnavimo centro Šiauliuose nutįsusios eilės varo į neviltį visus, kurie tose eilėse turi laukti valandų valandas. Šiaulietė Birutė – viena iš tų, kuri nepriklausomam tiekėjui „Perlas Energija“ pakeitus sutarties sąlygas, naują sutartį apsisprendė sudaryti su „Igničiu“. Eilė prie aptarnavimo centro, į kurią teko stoti, pensininkę išmušė iš vėžių. Panašiai pasijuto ir signataras Algimantas Sėjūnas. Jo žodžiais, „Ignitis“ – lyg valstybė valstybėje, atsitvėrusi nuo žmonių.
Tuo tarpu minėtos bendrovės atstovė milžiniškų eilių priežastimi įvardijo COVID-19 ir paragino senolius sėsti prie kompiuterių.

Eilėje – beveik trys valandos

Sužinojusi, kad pasirinktas nepriklausomas elektros tiekėjas staiga sugalvojo vienašališkai pakeisti sudarytą elektros energijos tiekimo sutartį ir „paleisti“ kainas, ponia Birutė jau pirmadienį pasuko tiesiai į „Ignitį“ Šiauliuose. Vaizdas, šiaulietės žodžiais, švelniai tariant pribloškė: žmonių eilė ne tik kad netilpo bendrovės patalpose, bet buvo išsiraizgiusi gatvėje.

Tą pirmadienį sulaukti savo „langelio“ 66 metų moteriai nebuvo lemta: dėl alinančio karščio po pusantros valandos laukimo saulėje šoko kraujo spaudimas.

Dieną pailsėjusi, trečiadienį šiaulietė dar kartą nuvyko į „Ignitį“. Vaizdas niekuo nepasikeitęs, tik laukiančiųjų, kurių nemaža dalis garbaus amžiaus, buvo nutįsusi ne tik per stovėjimo aikštelę, bet užsirietusi ir šaligatvyje. Permetusi akimis, pensininkė „Šiaulių kraštui“ sakė žmonių suskaičiavusi ne mažiau pusšimčio.

„Pastovėjusi lauke apie dvi valandas, apsidžiaugiau pagaliau patekusi į vidų“, – pasakoja ponia Birutė.

Bet situacija patalpoje, anot pašnekovės, nebuvo guodžianti – susigrūdę apie tris dešimtis pavargusių, nervingų ir pasimetusių žmonių ramstė sienas, kiti vos laikėsi ant kojų. Patalpoje buvo labai tvanku.

Birutė sako, kad tokį pulką klientų aptarnavo tik dvi darbuotojos, kitaip tariant, atidaryti buvo du langeliai. Dar viena darbuotoja nukreipinėjo žmones, prie kurio langelio nueiti.

Pralaukusi tris valandas, šiaulietė savo eilės pagaliau sulaukė. Prisimena specialistės priekaištą pirmiausia dėl sprendimo išeiti iš „Igničio“ ir sudaryti sutartį su kitu tiekėju, o paskui ir dėl to, kad nesugeba elektros tiekimo sutarties sudaryti internetu.

„Neturiu nė mažiausio supratimo nei apie internetą, nei apie kompiuterį. Juo labiau, kaip pasirinkti palankiausias sąlygas, kaip patvirtinti sutartį. Tokių kaip aš, pensininkų, tūkstančiai“, – sako šiaulietė, kurios vaikai gyvena užsienyje.

Jos žodžiais, apie kokį internetinės sutarties sudarymą kalbėti jos 87 metų mamai, baigusiai vos dvi klases, kitiems garbaus amžiaus žmonėms?!

„Eilinį kartą seni žmonės tapo sistemos auka. Kalti, kad išmaniuose dalykuose nesusigaudo. Ar reikia senukus taip stumdyti? Va tau, kaip sako Prezidentas, ir gėrio valstybė!“ – emocijų neslepia moteris.

Valstybė valstybėje

Signataras Algimantas Sėjūnas panašioje situacijoje, kaip ir šiaulietė Birutė, atsidūrė norėdamas padėti Gegužių kaimo (Šiaulių rajonas) gyventojai.

Anot pono Algimanto, naujai pastatyto namo savininkė nuo praėjusių metų daro žygius, kad sklypui būtų įjungtas elektros energijos tiekimas. Savininkė dar pernai vasarą atliko visus paruošiamuosius darbus, sumokėjo reikiamus mokesčius, tačiau rezultato nepasiekė. Maža to, šių metų liepos pradžioje sužinojo, kad paraiška panaikinta. Kodėl? Paaiškinimo nepateikta.

Moteriai patarta skambinti trumpuoju bendrovės numeriu 1852. Esą nei susikalbėti, nei konkretaus paaiškinimo gauti nepavykę.

„Prieiname iki absurdo. Eilės – kosminės. Patariama skambinti trumpuoju numeriu, bet tenka kalbėtis su robotu. Arba rašyti elektroninį laišką“, – sako nuo paieškų, kur kreiptis, pavargusiai moteriai padėti sutikęs signataras.

Ponui A. Sėjūnui užteko kantrybės sulaukti, kol nurodytu trumpuoju numeriu pagaliau atsilieps darbuotoja. Jis prisistatė, paprašė padiktuoti vadovybės arba specialistų telefono numerį – norintis tiesiai aptarti neišspręstą problemą. Iškart sužinojo: visi vadovai sėdi Vilniuje ir nė vieno telefono numerio negausiąs – čia griežtai.

„Uždara valstybė valstybėje – jokio tiesioginio kontakto su žmonėmis, tik autoatsakikliais, elektroniniais laiškais... Kas per sistema! Jei jau man, signatarui, tos durys neatsiveria, ką čia kalbėti apie paprastą žmogų. Kas čia vyksta mūsų valstybėje?“ – piktinosi A. Sėjūnas.

Signataras sustoti neketina – ESO ir UAB „Ignitis“ visiško užsidarymo nuo klientų problemą pasiryžęs kelti valstybiniu lygiu. Jau kreipėsi į Energetikos, Finansų ministerijas. Suplanuoti ir kiti pokalbiai su valstybės vadovais.

Atsižvelgdamas į signataro A. Sėjūno pastebėjimus, „Šiaulių kraštas“ paanalizavo bendrovės „Ignitis“ internetinę svetainę. Tikra tiesa: kontaktuose – nė vieno telefono numerio, išskyrus du trumpuosius, skirtus norintiems išsiaiškinti elektros arba dujų tiekimo reikalus.

Ar užteks kantrybės kalbėtis su „atsiliepusiu“ ir skaičių nuo vieneto iki šešeto paspausti raginančiu robotu, o po to ilgai laukti, kol atsilieps konsultantas, čia jau kiekvieno asmeninis reikalas. Tenka konstatuoti: energetikos ministro Dainiaus Kreivio mintis, kad „liberalizacija yra gėris“, vyresnio amžiaus klientams, neturintiems jokios patirties su šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis, jiems tapusi prakeiksmu.

Nieko naujo

„Šiaulių kraštas“ elektroniniu laišku kreipėsi į „Ignitis grupės“ ir paprašė aptarti klientų aptarnavimo problemą.

Laura BEGANSKIENĖ, ryšių su visuomene projektų vadovė:

„Labai atsiprašome klientų, kuriems tenka laukti eilėse atvykus į klientų aptarnavimo centrą.

Ilgesnė nei įprasta eilė Šiaulių klientų aptarnavimo centre susidarė ne tik dėl to, kad gyventojai suskubo sudaryti sutartį su „Ignitis“ po to, kai vienas iš nepriklausomų tiekėjų vienašališkai pakeitė sutarties sąlygas. Eilė susidarė ir dėl dalies šio klientų aptarnavimo centro darbuotojų susirgimo COVID-19 liga. Darbuotojams sergant, trūksta resursų aptarnauti išaugusį klientų skaičių.

Suprantame ypač vyresnio amžiaus, silpnesnės sveikatos gyventojų nepasitenkinimą dėl ilgos eilės ir darkart prašome bei primename – sudarykite sutartį internetu, kreipkitės pagalbos į artimuosius, jei patys nedrįstate naudotis savitarna internete. Negaiškite valandų eilėse tam, ką galite išspręsti per kelias minutes.

Tiems, kuriems vis dėlto netinka sutarties sudarymas internetu, siūlome kreiptis į bet kurį Lietuvos pašto skyrių ir sutartį sudaryti ten.“

„Šiaulių krašto“ žiniomis, milžiniškos eilės prie „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrų ištįsusios ne tik vienam nepriklausomam tiekėjui pakeitus sutarties sąlygas, bet ir gerokai anksčiau. Be to, tokia problema – ne vien Šiauliuose, ką bando pasakyti ryšių su visuomene projektų vadovė.