Eismo taisyklės: pokyčiai jau nuo naujų metų

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Nuo 2021 metų įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Trumpai apžvelkime kokie bus svarbiausi pasikeitimai.

 

Keliuose reikės taikyti avarinio koridoriaus principą, kai važiuos specialioji transporto priemonė (greitoji pagalba, policija, ugniagesiai ir t.t). Keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi privalės duoti kelią specialiajam transportui pasitraukdami dešinėn. Keliuose su daugiau nei po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi – kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės trauksis kairėn, o transporto priemonės, esančios dešiniau, – trauksis dešinėn.

Avarinio koridoriaus plotis turėtų būti bent 3 metrai. Visais atvejais vairuotojas, pastebėjęs priešpriešais atvažiuojančią specialiąją transporto priemonę, privalo duoti jai kelią.

Pagaliau tikslinamas KET vartojamas terminas „paspirtukas“. Dauguma elektrinių paspirtukų priskiriami motoriniams dviračiams (galia iki 1kW, maksimalus greitis iki 25 km/h), o pagal Kelių eismo taisykles nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams. Na, o važiuojantys paspirtuku be varikliuko yra laikomi pėsčiuoju ir jiems taikomi pėstiesiems skirti KET reikalavimai.

Patikslinta, jog mokykliniai autobusiukai negali piktnaudžiauti naudojant įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas. Pagal KET pakeitimus jas naudoti galima tik autobusui stovint bei įlaipinant arba išlaipinant vaikus.

KET aiškiau reglamentuoja eismo situaciją, kuri susidaro greitėjimo juosta į transporto srautą ketinančiam įsilieti (persirikiuoti) vairuotojui. Toks vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančiam automobiliui arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančiam automobiliui. Jei greitėjimo juosta važiuojančio automobilio vairuotojas neketina persirikiuoti, įsilieti į gretimoje eismo juostoje judantį transporto srautą, o tęsia judėjimą ta pačia eismo juosta, kuri iš greitėjimo juostos pereina į lėtėjimo juostą, tokioje situacijoje kelią duoda iš kelio išvažiuojantis ir į lėtėjimo juostą besirikiuojantis transporto priemonės vairuotojas.

Taip pat koreguojama apsisukimo tvarka. Vairuotojas sukdamas į kairę (apsisukdamas) ne sankryžoje, privalo duoti kelią ne tik priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę važiuojančioms transporto priemonėms, bet ir jį lenkiančioms transporto priemonėms, kai lenkiantysis jau yra persirikiavęs į priešpriešinio eismo juostą ir atlieka lenkimo manevrą, kur toks lenkimas yra leidžiamas.

Imtasi pakeitimų, kurie draustų transporto priemones statyti ties kelio ir į įvažiavimo į šalia jo esančią teritoriją sankirta, riboja kelio matomumą, trukdo specialiųjų transporto priemonių, aptarnaujančio transporto vairuotojams, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui, kelią ginčus tarp eismo dalyvių.

KET pasipildė nauju punktu, kuris draudžia sustoti ir stovėti kelio ir įvažiavimo į šalia esančią teritoriją važiuojamųjų dalių sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos, išskyrus tuos atvejus, kai ten stovėti leidžia stovėjimo vietą nurodantys kelio ženklai.

Įsigalios ir smulkesni, specifiški pakeitimai, pavyzdžiui, draudžiama elektromobilį palikti jo įkrovimo vietoje ją naudojant kaip parkingą. Pasirodo, kai kurie žmonės taip elgiasi.

Daugiau apie įvairius smulkius pokyčius galima pasiskaityti užėjus į Susisiekimo ministerijos tinklapį.