
Naujausios
Dvi naktys įklimpusioje „fūroje“
Vakar apie 13 valandą pagaliau buvo išlaisvintas vilkikas, nuo antradienio pietų įklimpęs Šiaulių rajono Bubių seniūnijai priklausančiame laukų keliuke ties Dzidų kaimu. Panevėžietis vairuotojas įklimpusioje ir gyventojams pravažiavimą užstojusioje „fūroje“ gyveno apie 50 valandų. Bubių seniūnas negalėjo atsakyti, kodėl šiame kelyje buvo nuimtas transporto svorį apribojantis ženklas.
Rita ŽADEIKYTĖ
rita@skrastas.lt
Išvadavo po dviejų parų
„Pagaliau nakvosiu namie. Jau 50-a valanda, kai čia stoviu“, – vakar apie pietus pagaliau sulaukęs pagalbos ir vargais negalais „išluptas“ iš pažliugusio lauko keliuko skaičiavo panevėžiškės UAB „Rasalo transportas“ vairuotojas Mindaugas. Vilkiko svoris su kroviniu – apie 40 tonų. Mindaugas vilkiką vairuoja dešimtmetį, juokiasi, kad dar taip niekada nebuvo įkliuvęs.
Vairuotojas dvi naktis nakvojo vilkiko kabinoje – reikėjo saugoti keliasdešimties tonų trąšų krovinį. Maistu ir vandeniu buvo apsirūpinęs. Juokaujame, kad galėjo ir meškerę pasiimti, nes užstrigo prie pat žvejų pamėgtos Dzidų vandenvietės.
Vairuotojas traukia lydraštį, kuriame nurodyta, kokiu adresu reikėjo nuvežti trąšas. Ant lydraščio – UAB „Nutrilita“, užsiimančios sėklų gamyba ir prekyba, specializuotu trąšų, augalų apsaugos priemonių, grūdų bei aliejinių kultūrų prekyba, direktoriaus ūkininko Dariaus Malinausko pavardė.
Kai atvažiavome, į vilkiką su užrašu „Nutrilita“ ir buvo perkraunamos trąšos.
„Važiavau nurodytu adresu, prie Bubių dar pasiklausiau, kaip nuvažiuoti. Kaip paaiškino, taip ir važiavau. Pradėjau klimpti. Sustojau, o kai atvažiavo traktorius traukti, dar labiau ratai sulindo į šlapią žvyrą“, – pasakojo Mindaugas.
Iškrovus trąšas po kelių bandymų galingam traktoriui pavyko išlupti Panevėžio bendrovės vilkiką. Vyrai stabtelėjo nuimti trosų ir staiga – klausimas, o kur važiuoti toliau?
Žvyrkelis į Bazilionus, per kuriuos ištrūktų į asfaltuotą kelią, dar labiau pažliugęs, kelią per Mirskiškę pastojęs Tilžės upeliukas. Važiuoti per patvinusio sraunaus upeliuko brastą Mindaugas bijojo rizikuoti. Lieka žvyrkeliai per miškus link Pakapės, bet ir ten pažliugę. Lydint traktoriui vilkiko vairuotojas pasirenka pastarąjį, tik triskart nusispjauna per kairį petį.
Pagaliau sunkiasvoriui ištrūkus, kelyje liko žiojėti gilios duobės. Norintys važiuoti net ir visureigius vairuojantys aplinkinių kaimų gyventojai nerizikavo.
Buvo baiminamasi, kad tempiant nebūtų nuplėštas vilkiko bakas, kuriame buvo apie toną kuro, tačiau ištraukus vilkiką akivaizdžių kuro dėmių ant kelio nesimatė.
Nuostoliai ir dingęs kelio ženklas
50 valandų prastova, suniokotas kelias, aplinkinių kaimų gyventojams užblokuota kelionė į darbą – ji kitu keliuku pailgėjo keliolika kilometrų. Kas prisiims nuostolius?
„Ūkininkas, kuriam vežiau trąšas, kiek suprantu, geranoriškai padeda, nes sutartyje yra parašyta, kad turiu išsikrauti pas ūkininką kieme“, – svarstė vilkiko vairuotojas.
Susisiekiame su ūkininku ir „Nutrilitos“ vadovu D. Malinausku. Jis tikina, kad įklimpo vežėjas – jo ir atsakomybė.
Gelbėti dvi paras įstrigusio vežėjo didžiuliu traktoriumi atvažiavęs „Nutrilitos“ darbuotojas Algirdas negalėjo atsistebėti kelio danga – nedidelis sluoksnis žvyro, o po juo – juodžemis, tai reiškia – dirva.
Ar toks kelias pritaikytas važiuoti 40 tonų sveriančiam transportui?
Bubių seniūnas Vytautas Slabys ne iš karto prisimena, kad prieš kelerius metus šiame žvyrkelyje buvo transporto svorį iki 8 tonų ribojantis kelio ženklas.
Kodėl jis dingo?
„Negalėčiau pasakyti... neprisimenu. Aš tai neėmiau...“ – sutriko 18 metų seniūnu dirbantis V. Slabys.
Vėliau seniūnas pripažįsta, kad tas kelias nepritaikytas važiuoti sunkiasvoriam transportui, tačiau ūkininkams, verslininkams reikia juo važiuoti, o nutiesti tinkamo kelio nėra pinigų.
„Tokia politika...“ – pridūrė V. Slabys.
Jis paaiškino, kad užlopyti vilkiko išmaltą kelią naudos Lietuvos automobilių kelių direkcijos skirtas lėšas.
„Viena mašina skaldos kainuoja apie 450 eurų“, – skaičiavo V. Slabys.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Panevėžietis vilkiko vairuotojas Mindaugas atokaus kaimo keliuke gyveno įkalintas dvi paras.
Po dviejų parų „kalėjimo“ pažliugusiame žvyre – gelbėjimo operacija. Trąšas iš įklimpusio vilkiko perkrauna į „Nutrilitos“ vilkiką, nes su kroviniu tempiamas vilkikas dar labiau klimpsta.
Kuris – kurį? Traukdamas vilkiką vienu momentu pradėjo klimpti ir traktorius.
Išlupus vilkiką liko pusmetrio provėžos. Visureigiu kaimo gyventojas nedrįso važiuoti namo. Anksčiau stovėjo ženklas, ribojantis transporto svorį iki 8 tonų. Jam dingus, kaimo keliukas virto sunkiasvorio transporto „arterija“.