Dvi naktys įklimpusioje „fūroje“

Dvi naktys įklimpusioje „fūroje“

Dvi nak­tys įklim­pu­sio­je „fū­ro­je“

Va­kar apie 13 va­lan­dą pa­ga­liau bu­vo iš­lais­vin­tas vil­ki­kas, nuo ant­ra­die­nio pie­tų įklim­pęs Šiau­lių ra­jo­no Bu­bių se­niū­ni­jai pri­klau­san­čia­me lau­kų ke­liu­ke ties Dzi­dų kai­mu. Pa­ne­vė­žie­tis vai­ruo­to­jas įklim­pu­sio­je ir gy­ven­to­jams pra­va­žia­vi­mą už­sto­ju­sio­je „fū­ro­je“ gy­ve­no apie 50 va­lan­dų. Bu­bių se­niū­nas ne­ga­lė­jo at­sa­ky­ti, ko­dėl šia­me ke­ly­je bu­vo nuim­tas trans­por­to svo­rį ap­ri­bo­jan­tis ženk­las.

Ri­ta ŽA­DEI­KY­TĖ

rita@skrastas.lt

Iš­va­da­vo po dvie­jų pa­rų

„Pa­ga­liau nak­vo­siu na­mie. Jau 50-a va­lan­da, kai čia sto­viu“, – va­kar apie pie­tus pa­ga­liau su­lau­kęs pa­gal­bos ir var­gais ne­ga­lais „iš­lup­tas“ iš pa­žliu­gu­sio lau­ko ke­liu­ko skai­čia­vo pa­ne­vė­žiš­kės UAB „Ra­sa­lo trans­por­tas“ vai­ruo­to­jas Min­dau­gas. Vil­ki­ko svo­ris su kro­vi­niu – apie 40 to­nų. Min­dau­gas vil­ki­ką vai­ruo­ja de­šimt­me­tį, juo­kia­si, kad dar taip nie­ka­da ne­bu­vo įkliu­vęs.

Vai­ruo­to­jas dvi nak­tis nak­vo­jo vil­ki­ko ka­bi­no­je – rei­kė­jo sau­go­ti ke­lias­de­šim­ties to­nų trą­šų kro­vi­nį. Mais­tu ir van­de­niu bu­vo ap­si­rū­pi­nęs. Juo­kau­ja­me, kad ga­lė­jo ir meš­ke­rę pa­siim­ti, nes už­stri­go prie pat žve­jų pa­mėg­tos Dzi­dų van­den­vie­tės.

Vai­ruo­to­jas trau­kia lyd­raš­tį, ku­ria­me nu­ro­dy­ta, ko­kiu ad­re­su rei­kė­jo nu­vež­ti trą­šas. Ant lyd­raš­čio – UAB „Nut­ri­li­ta“, už­sii­man­čios sėk­lų ga­my­ba ir pre­ky­ba, spe­cia­li­zuo­tu trą­šų, au­ga­lų ap­sau­gos prie­mo­nių, grū­dų bei alie­ji­nių kul­tū­rų pre­ky­ba, di­rek­to­riaus ūki­nin­ko Da­riaus Ma­li­naus­ko pa­var­dė.

Kai at­va­žia­vo­me, į vil­ki­ką su už­ra­šu „Nut­ri­li­ta“ ir bu­vo per­krau­na­mos trą­šos.

„Va­žia­vau nu­ro­dy­tu ad­re­su, prie Bu­bių dar pa­si­klau­siau, kaip nu­va­žiuo­ti. Kaip paaiš­ki­no, taip ir va­žia­vau. Pra­dė­jau klimp­ti. Sus­to­jau, o kai at­va­žia­vo trak­to­rius trauk­ti, dar la­biau ra­tai su­lin­do į šla­pią žvy­rą“, – pa­sa­ko­jo Min­dau­gas.

Išk­ro­vus trą­šas po ke­lių ban­dy­mų ga­lin­gam trak­to­riui pa­vy­ko iš­lup­ti Pa­ne­vė­žio bend­ro­vės vil­ki­ką. Vy­rai stab­te­lė­jo nuim­ti tro­sų ir stai­ga – klau­si­mas, o kur va­žiuo­ti to­liau?

Žvyr­ke­lis į Ba­zi­lio­nus, per ku­riuos iš­trūk­tų į as­fal­tuo­tą ke­lią, dar la­biau pa­žliu­gęs, ke­lią per Mirs­kiš­kę pa­sto­jęs Til­žės upe­liu­kas. Va­žiuo­ti per pa­tvi­nu­sio srau­naus upeliu­ko bras­tą Min­dau­gas bi­jo­jo ri­zi­kuo­ti. Lie­ka žvyr­ke­liai per miš­kus link Pa­ka­pės, bet ir ten pa­žliu­gę. Ly­dint trak­to­riui vil­ki­ko vai­ruo­to­jas pa­si­ren­ka pa­sta­rą­jį, tik tris­kart nu­si­spjau­na per kai­rį pe­tį.

Pa­ga­liau sun­kias­vo­riui iš­trū­kus, ke­ly­je li­ko žio­jė­ti gi­lios duo­bės. No­rin­tys ­va­žiuo­ti net ir vi­su­rei­gius vai­ruo­jan­tys ap­lin­ki­nių kai­mų gy­ven­to­jai ne­ri­zi­ka­vo.

Bu­vo bai­mi­na­ma­si, kad tem­piant ne­bū­tų nu­plėš­tas vil­ki­ko ba­kas, ku­ria­me bu­vo apie to­ną ku­ro, ta­čiau iš­trau­kus vil­ki­ką aki­vaiz­džių ku­ro dė­mių ant ke­lio ne­si­ma­tė.

Nuos­to­liai ir din­gęs ke­lio ženk­las

50 va­lan­dų pra­sto­va, su­nio­ko­tas ke­lias, ap­lin­ki­nių kai­mų gy­ven­to­jams už­blo­kuo­ta ke­lio­nė į dar­bą – ji ki­tu ke­liu­ku pail­gė­jo ke­lio­li­ka ki­lo­met­rų. Kas pri­siims nuo­sto­lius?

„Ūki­nin­kas, ku­riam ve­žiau trą­šas, kiek su­pran­tu, ge­ra­no­riš­kai pa­de­da, nes su­tar­ty­je yra pa­ra­šy­ta, kad tu­riu iš­si­krau­ti pas ūki­nin­ką kie­me“, – svars­tė vil­ki­ko vai­ruo­to­jas.

Su­si­sie­kia­me su ūki­nin­ku ir „Nut­ri­li­tos“ va­do­vu D. Ma­li­naus­ku. Jis ti­ki­na, kad įklim­po ve­žė­jas – jo ir at­sa­ko­my­bė.

Gel­bė­ti dvi pa­ras įstri­gu­sio ve­žė­jo di­džiu­liu trak­to­riu­mi at­va­žia­vęs „Nut­ri­li­tos“ dar­buo­to­jas Al­gir­das ne­ga­lė­jo at­si­ste­bė­ti ke­lio dan­ga – ne­di­de­lis sluoks­nis žvy­ro, o po juo – juo­dže­mis, tai reiš­kia – dir­va.

Ar toks ke­lias pri­tai­ky­tas va­žiuo­ti 40 to­nų sve­rian­čiam trans­por­tui?

Bu­bių se­niū­nas Vy­tau­tas Sla­bys ne iš kar­to pri­si­me­na, kad prieš ke­le­rius me­tus šia­me žvyr­ke­ly­je bu­vo trans­por­to svo­rį iki 8 to­nų ri­bo­jan­tis ke­lio ženk­las.

Ko­dėl jis din­go?

„Ne­ga­lė­čiau pa­sa­ky­ti... ne­pri­si­me­nu. Aš tai neė­miau...“ – su­tri­ko 18 me­tų se­niū­nu dir­ban­tis V. Sla­bys.

Vė­liau se­niū­nas pri­pa­žįs­ta, kad tas ke­lias ne­pri­tai­ky­tas va­žiuo­ti sun­kias­vo­riam trans­por­tui, ta­čiau ūki­nin­kams, vers­li­nin­kams rei­kia juo va­žiuo­ti, o nu­ties­ti tin­ka­mo ke­lio nė­ra pi­ni­gų.

„To­kia po­li­ti­ka...“ – pri­dū­rė V. Sla­bys.

Jis paaiš­ki­no, kad už­lo­py­ti vil­ki­ko iš­mal­tą ke­lią nau­dos Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos skir­tas lė­šas.

„Vie­na ma­ši­na skal­dos kai­nuo­ja apie 450 eu­rų“, – skai­čia­vo V. Sla­bys.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Pa­ne­vė­žie­tis vil­ki­ko vai­ruo­to­jas Min­dau­gas ato­kaus kai­mo ke­liu­ke gy­ve­no įka­lin­tas dvi pa­ras.

Po dvie­jų pa­rų „ka­lė­ji­mo“ pa­žliu­gu­sia­me žvy­re – gel­bė­ji­mo ope­ra­ci­ja. Trą­šas iš įklim­pu­sio vil­ki­ko per­krau­na į „Nut­ri­li­tos“ vil­ki­ką, nes su kro­vi­niu tem­pia­mas vil­ki­kas dar la­biau klimps­ta.

Ku­ris – ku­rį? Trauk­da­mas vil­ki­ką vie­nu mo­men­tu pra­dė­jo klimp­ti ir trak­to­rius.

Iš­lu­pus vil­ki­ką li­ko pus­met­rio pro­vė­žos. Vi­su­rei­giu kai­mo gy­ven­to­jas ne­drį­so va­žiuo­ti na­mo. Anks­čiau sto­vė­jo ženk­las, ri­bo­jan­tis trans­por­to svo­rį iki 8 to­nų. Jam din­gus, kai­mo ke­liu­kas vir­to sun­kias­vo­rio trans­por­to „ar­te­ri­ja“.