Direktorius įsakė naikinti „mikriukų“ maršrutus

Direktorius įsakė naikinti „mikriukų“ maršrutus

Direktorius įsakė naikinti „mikriukų“ maršrutus

Vakar Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas pasirašė įsakymą nuo kitų metų vasario naikinti mieste mikroautobusų maršrutus. Vykdomas scenarijus išstumti privačius vežėjus į priemiestį ir visą keleivių vežimą atiduoti į „Busturo“ rankas.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Žino tik meras

Penkios privačios mikroautobusų vežėjų bendrovės mieste veža keleivius 10 maršrutų. Visi jie naikinami nuo 2014 metų vasario 2 dienos. G. Vyšniauskas per spaudos konferenciją pagarsino šį savo įsakymą, bet jo nekomentavo.

Kokios viešojo transporto sistemos pertvarkos tikėtis miestiečiams? Kokie nauji maršrutai bus pasiūlyti privatiems vežėjams?

Į šiuos klausimus „Šiaulių kraštui“ atsakė tik miesto meras Justinas Sartauskas.

Mero įsitikinimu, mieste turi būti vieninga viešojo transporto sistema ir vienas jos administratorius – Savivaldybės bendrovė „Busturas“. Todėl Savivaldybė su privačiais vežėjais sutarčių nebepratęsia ir pati konkursų jiems nebeskelbs.

Bus išplėsta sutartis su „Busturu“, pavedant organizuoti ir keleivių vežimą iš priemiesčio iki miesto vadinamaisiais „privežamaisiais“ maršrutais.

„Tam nereikia skelbti konkurso, nereikia ir Tarybos sprendimo, užtenka direktoriaus įsakymo, – tikino J. Sartauskas. – „Busturas“ dėl papildomų maršrutų aptarnavimo pats skelbs konkursus privatiems vežėjams“.

Derasi su rajonu

Savivaldybės administracijos direktorius turės dar pasirašyti įsakymą dėl naujų „privežamųjų“ maršrutų steigimo. Jie dar derinami su Šiaulių rajono savivaldybe. Rajonas, anot mero, ne su viskuo sutinka.

„Kai kuriuos maršrutus teks trumpinti', – sakė J. Sartauskas.

Meras įsitikinęs, jog pertvarką įgyvendinus, nebereikės šimtatūkstantinių dotacijų iš biudžeto skirti „Busturui“. Keleiviams kelionė atpigtų. Tas pats 1 lito 70 centų bilietas galiotų ir mikroautobuse, ir iš jo persėdus į „Busturo“ autobusą.

Kuria monopolį

Privačios vežėjų bendrovės „Ridvija“ vadovas Vidmantas Šliažas sako, jog blogiausia, kad Šiauliuose kuriamas monopolis ir nepasimokoma iš kitų miestų patirties.

„Ridvija“ Vilniuje laimėjo konkursą mažaisiais autobusais vežti keleivius trimis maršrutais pačiame mieste. Varžėsi dėl jų ir su didžiaisiais vežėjais.

„Savivaldybės funkcija – užtikrinti, kad miestietis būtų atvežtas tam tikru maršrutu, o savivaldybės vadovai turi rinktis pigiausią variantą, – sako V. Šliažas. – Vilniaus vadovai tai jau suprato, todėl ir skelbė naujus konkursus“.

Anot V. Šliažo, galima būtų ir Šiauliuose grupuoti maršrutus (pelningesnius su mažiau pelningais) ir skelbti jiems aptarnauti konkursus.

„Ir „Busturas“, ir mes galėtume dalyvauti, – mano vežėjų vadovas. – Kas pigiau pasiūlytų, tas ir vežtų. „Busturas“ šiandien Savivaldybės, o rytoj – gal jau privatus?“

Jolita Dūdienė, bendrovės „Jūsų taksi“ vadovė, mano, jog Savivaldybė privatiems vežėjams yra parengusi „subankrotinimo“ scenarijų.

„Busturas“ viską administruos, bet jis nekelia pasitikėjimo, – sakė J. Dūdienė. – „Busturas“ neišbrenda iš skolų, tai kaip sugebės su mumis atsiskaityti?“

Pažadai

J. Dūdienė pabrėžia, jog vežėjams kitokie pažadai dalyti, bet atsakomybės dėl jų nėra iš ko pareikalauti.

Buvęs direktorius V. Damulevičius dar liepą rašė raštus tikindamas, kad naujas konkursas bus skelbiamas trečiąjį ketvirtį. Dabar jau ketvirtas ketvirtis, o aiškumo jokio.

„Nusipirkome tris naujus mikroautobusus, išleidome 200 tūkstančių litų, kaip dabar reikės dengti tokias išlaidas? Žmones turėsime atleidinėti, – sakė J. Dūdienė. – Šiaulių savivaldybėje elgiamasi kaip kokioje Balbieriškio savivaldybėje.“

„PERSPEKTYVA": Jolita Dūdienė, bendrovės „Jūsų taksi“ vadovė, sako: „Keleiviai nebeturės pasirinkimo, o mes turėsime atleisti darbuotojus.“