Degalų kainas perdirbėjai gina akcizais ir zlotu

Degalų kainas perdirbėjai gina akcizais ir zlotu

Degalų kainas perdirbėjai gina akcizais ir zlotu

Šiauliuose spaudos konferenciją surengę AB „Mažeikių nafta“ atstovai teigia, kad aukštesnę nei pas kaimynus degalų kainą Lietuvoje lemia akcizo dydis ir nuvertėjęs zlotas. Pasiūlymus mažinti degalų kainą, skatinant importą, įmonės atstovai vadina iliuzija.

Živilė KAVALIAUSKAITĖ

zivile@skrastas.lt

Lietuva — tranzitinė šalis vežėjams

Pasak dabartinę situaciją pristačiusio AB „Mažeikių nafta“ viešųjų ryšių direktoriaus Rosvaldo Gorbačiovo, naftos produktų suvartojimas Lietuvoje krenta. Pirmą kartą per paskutiniuosius ketverius metus vartojimas krito pernai. O šių metų pirmieji mėnesiai rodo tolesnį kritimą.

Ypač sumažėjo dyzelino vartojimas, nes kaimyninėje Lenkijoje jį pilasi ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos ar Rusijos vežėjai, kuriems Lietuva tapo tranzitine šalimi.

Lenkijoje dyzelinui taikomas akcizas yra 1142 zlotai už 1000 litrų. Pagal kovo 6 dienos kursą, tai sudaro 831 litą. Lietuvoje 1000 litrų dyzelino akcizas siekia 1140 litų: lyginant su Lenkija, vieno litro kainos skirtumas pasiekia beveik 31 centą. Pasak R. Gorbačiovo, šis veiksnys ir yra pagrindinis, nulemiantis vežėjų sprendimą kurą pilti kaimyninėje valstybėje. Kuro kainų skirtumą didina ir nuvertėjęs zlotas.

Nuo vasario mėnesio Latvija padidino akcizą benzinui ir dyzelinui: dyzelino akcizas šiek tiek viršijo Lietuvos lygį, bet benzino akcizas liko mažesnis nei Lietuvoje.

Teiginiai, kad įmanoma degalų kainą sumažinti 20— 30 centų, pasak R. Gorbačiovo, neteisingi — jei aplink būtų pigesnio kuro, degalais ir be raginimų rinka būtų užpildyta.

Kainų neprognozuoja

AB „Mažeikių nafta“ generalinis direktorius Marek Mroczkovski sako, kad esamą situaciją ir ją veikiančius faktorius pristatė Seimo biudžeto ir finansų komitetui, bet, vadovo teigimu, kai kurie Seimo nariai “nelabai protingai kalbėjo“.

„Kai pasaulio ekonomika pakils, kils ir naftos, ir jos produktų kainos. Bet, jei ekonomika kris, galime pamatyti kainų kritimą. Bet problema ne tik naftos ir jos produktų kainoje. Reikia, kad ekonomika stiprėtų, žmonės uždirbtų daugiau pinigų ir galėtų daugiau pirkti. Bet rinkoje artimiausiu metu rinkoje, manau, dar bus daug svyravimų“, — mano generalinis direktorius.

Darbuotojų mažinimą generalinis direktorius pavadino besitęsiančiu procesu — praėjusiais metais buvo atleista 250 žmonių: „Panašiuose naftos perdirbimo įmonėse yra mažiau darbuotojų, ir mes galvojame apie tokius rezultatus“.

PROGNOZĖ: AB „Mažeikių nafta“ generalinis direktorius Marek Mroczkovski važinėja po Lietuvą aiškindamas apie degalų kainas, bet geriausios žinios, kad degalai pigs, neskelbia.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

išnaša: Naftos produktų suvartojimas Lietuvoje krenta.