„Busturo“ veiklos peržiūra su reorganizacijos šešėliu

„Busturo“ veiklos peržiūra su reorganizacijos šešėliu

„Busturo“ veiklos peržiūra su reorganizacijos šešėliu

Šiaulių miesto savivaldybėje vakar pradėta analizuoti nuostolingai dirbančios vežėjų bendrovės „Busturas“ veikla. Virš įmonės vis kabo reorganizavimo kirvis.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

2,5 milijono litų nuostolio

Savivaldybės darbo grupė, kuri yra sudaryta teikti siūlymus dėl „Busturo“ veiklos efektyvinimo, buvo supažindinta su praėjusių metų įmonės finansiniais, ekonominiais rodikliais.

Preliminariais duomenimis, įmonė pernai patyrė apie 2,5 milijono litų nuostolį.

Nuostolingas bendrovei yra ir tarpmiestinis, ir miesto keleivių vežimas. Iš tarpmiestinio patirta 1 milijono litų, o iš miesto – 1,4 milijono litų nuostolis.

Pajamos iš priemiestinių maršrutų sąnaudas viršija keliais tūkstančiais litų. Pelningi yra tik įmonės užsakomieji reisai.

Daugiau nei pusė tarpmiestinių maršrutų nėra pelningi. Nuostolingos net kryptys Klaipėdos, Kauno link.

Savivaldybės Ekonomikos skyriaus prognozėmis, šiemet bendrovė pelno neuždirbtų, pajamos tik padengtų sąnaudas.

Per 2 milijonus litų papildomų pajamų įmonė gaus dėl keleivių vežimui iki 9 procentų sumažinto PVM, nes autobusų bilietų kainos nebuvo mažintos.

Bet įmonės išlaidos didėja dėl padidinto kuro akcizo bei padidinto minimalaus mėnesinio atlyginimo.

Drastiškų veiksmų nesiūlytų

Dėl tarpmiestinių maršrutų Savivaldybėje sklando idėjos reorganizuoti įmonę. „Busturui“ būtų paliktas miesto keleivių vežimas, o tarpmiestinis keleivių vežimas – privatizuotas.

Bendrovėje tokiu atveju 90–100 darbuotojų grėstų prarasti darbą.

Darbo grupės vadovas Vaclovas Vingras, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, „Šiaulių kraštą“ tikino, jog apie įmonės reorganizavimą nesvarstoma.

Kol kas tik analizuojamos įmonės pajamos ir sąnaudos, finansinė situacija. V. Vingro nuomone, drastiškų veiksmų nereikėtų imtis, nors tarpmiestinis vežimas ir neša nuostolių.

Pirmiausia būtų siūloma peržiūrėti maršrutus ir atsisakyti nepelningų krypčių.

Darbo grupė išvadas ir siūlymus turi teikti iki kovo 31 dienos. Posėdžių bus dar ne vienas.

Bet minčių yra

Tačiau Ekonomikos skyriui jau buvo duota užduotis pasidomėti, ar įmonės reorganizavimo atveju „Busturui“ netektų grąžinti europinės paramos, gautos naujiems autobusams įsigyti ir darbuotojų kvalifikacijai kelti.

Ekonomikos skyriaus vedėja Auksė Tutkutė „Šiaulių kraštui“ sakė, jog iš Transporto investicijų direkcijos sulaukta atsakymo, jog problemų kiltų, jeigu reorganizuojant įmonę būtų keičiamas jos pavadinimas.

„Norėjome tik gauti informacijos pasvartymui, – sakė A.Tutkutė. – Rimtai apie įmonės reorganizavimą niekas nekalba, nors yra suinteresuotų grupių, todėl diskusijų kyla.“

Socialdemokratai – prieš

Dėl Savivaldybėje vis nerimstančių kalbų apie galimą „Busturo“ reorganizavimą susirūpino Tarybos Socialdemokratų frakcija.

Darbo grupės posėdžio išvakarėse įvyko frakcijos ir Seimo narių šiauliečių socialdemokratų pasitarimas.

„Mes esame kategoriškai prieš „Busturo“ skaidymą, nes vasarą yra pelningesni tarpmiestiniai maršrutai, žiemą – miesto, – sakė „Šiaulių kraštui“ Seimo narys Edvardas Žakaris, Socialdemokratų partijos miesto skyriaus pirmininkas. – Jeigu bus keliamas toks klausimas, frakcija balsuos prieš įmonės reorganizaciją.“

Darbo grupė, E. Žakario nuomone, turėtų teikti motyvuotą atsakymą ir dėl „Busturo“ įmonės vadovo Viliaus Laužiko veiklos. V. Laužikas jaučiąs spaudimą trauktis ne tik iš įmonės profsąjungos, bet ir iš Savivaldybės.

„Kol kas nematome motyvų, kodėl vadovą reikėtų keisti, – sakė politikas. – Kaip įmonė gali gerai ir pelningai dirbti, jeigu pati Savivaldybė jai negrąžina milijoninių skolų?“

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

NUOSTOLIAI: „Busturo“ bendrovė pernai iš keleivių vežimo mieste patyrė 1,4 milijono litų nuostolį, o tarpmiestiniai maršutai atnešė 1 milijono litų nuostolį.