„Busturas“ pasirengęs persisodinti „mikriukų“ keleivius

„Busturas“ pasirengęs persisodinti „mikriukų“ keleivius

„Busturas“ pasirengęs persisodinti „mikriukų“ keleivius

Šiauliuose iki privačių maršrutinių taksi išnykimo liko pora savaičių. Vežimo monopolį įgysiančios bendrovės „Busturas“ vadovas Tomas Bielinskas tikina, jog „miestiečiai radikalių permanų nepajus“.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Nauji grafikai – tik po pusmečio

Vakar „Busturo“ vadovai surengė spaudos konferenciją. Ar po vasario 2 dienos autobusai pradės dažniau važiuoti? Atsakyta, jog naujų grafikų nebus.

„Grafikai jau dabar sutankinti 7–8  ir 17–18 valandomis", – sakė direktorius T. Bielinskas.

Populiariausiuose maršrutuose, kuriais įvardyti 7, 12, 21, 24 maršrutai, piko valandomis autobuso dabar reikia laukti 5–8 minutes. Laikoma, kad tokios grafikų peržiūros visiškai pakanka.

„Tai tik pirmas žingsnis, reaguosime lanksčiai, jeigu keleiviai netilps autobusuose“, – tikino Vilius Laužikas, įmonės eksploatacijos direktorius.

Grafikus ketinama peržiūrėti vasaros viduryje, kai atsiras elektroninis bilietas. Ne piko metu gali būti pasitelkti mažieji autobusai, pasamdžius subrangovus.

Dėl pertvarkos ar elektroninio bilieto įvedimo autobuso bilietų kainų nenumatoma mažinti.

„Kelionė kainuos tiek pat“, – sakė T. Bielinskas.

Tik atsiradus elektroniniam bilietui, gali būti iki 20 naujų tarifų. Pavyzdžiui, atsirastų mėnesinis bilietas – važiuoti darbo dienomis, vienos kelionės bilietas ar dienos bilietas.

Mažieji į „Busturą“ nesiveržia?

Nuo vasario 1 dienos mažieji vežėjai veš keleivius tik iš priemiesčio – septyniais privežamaisiais maršrutais iki žiedinių „Busturo“ stotelių.

Jiems pasamdyti konkursą skelbia „Busturas“. Konkurso sąlygų dokumentus yra pasiėmusios penkios vežėjų įmonės. Sulaukta vienos pretenzijos, ji nagrinėjama. Vokus su pasiūlymais numatoma atplėšti rytoj.

Privežamiesiems maršrutams aptarnauti gali būti išrinktas tik vienas ar du laimėtojai. Reikės tik 12 vairuotojų.

Mieste dabar dirba penkios mažųjų vežėjų įmonės, kuriose dirba per šimtą vairuotojų.

„Busturas“ siūlė vairuotojams darbą. Sulaukė 40 CV, bet tarp jų tik penkių iš mažųjų vežėjų įmonių. Priėmė dirbti keturis. Galėtų dar priimti 20–30 vairuotojų.

Miesto Tarybai siūloma steigti viešąją įstaigą viešojo transporto sistemai koordinuoti, kad ji nebūtų atiduota vien į „Busturo“ rankas.

T. Bielinsko nuomone, tarpininkas nereikalingas, nes jį reikės „išlaikyti iš tų pačių bilietų kainų“.

Persodins ir iš lengvųjų automobilių

Įmonės vadovai tvirtino, jog pagerės susisiekimo sąlygos ne tik priemiesčio gyventojams, bet ir miestiečiams. Įvardijo Vijolių, Medelyno gyventojus.

Jeigu konkursas strigtų ir iki vasario nepavyktų laimėtojo išrinkti, „Busturas“ pats nuo vasario vežtų Vijolių gyventojus, kurie netenka 42-ojo mikroautobusų maršruto.

Mažieji autobusai privežamuosiuose maršrutuose kursuos maždaug kas valandą. Tik nuo oro uosto iki Zoknių – kas 25 minutes.

Tas pats bilietas galios ir mikroautobuse, ir persėdus į autobusą – jeigu kelionė trunka ne ilgiau kaip valandą. Grafikai bus suderinti. Tik atgal važiuojant mikroautobuso gali tekti laukti. Kiek?

Atsakyta, jog „apie 5–10 minučių“.

Privežamaisiais maršrutais tikimasi į autobusus persodinti keleivius iš lengvųjų automobilių. „Autobusu bus pigiau“, – sakė T. Bielinskas.

Savivaldybės nuotr.

VADOVAI: Pertvarkos įgyvendintojai (iš dešinės) Tomas Bielinskas, „Busturo“ generalinis direktorius, Vilius Laužikas, eksploatacijos direktorius, Silvas Gedaminskas, technikos direktorius. Jie mano, jog sugebės įkvėpti miestiečiams pasitikėjimą „Busturu“.