„Busturas“ linki malonios kelionės

„Busturas“ linki malonios kelionės

„Busturas“ linki malonios kelionės

Šiaulių uždaroji akcinė bendrovė „Busturas“, pelnu pabaigusi 2014 metus, didžiuojasi įgyvendintais sumanymais.

„Busturo“ generalinis direktorius Tomas BIELINSKAS sako, jog praėję metai buvo sėkmingi atnaujinant autobusų parką, išplečiant miesto maršrutų tinklą bei visokeriopai gerinant kitų keleiviams teikiamų paslaugų kokybę.

Justė BUDINAITĖ

redakcija@skrastas.lt

Permainos – į gera

Gerbiamas vadove, teigiate, kad 2014-ieji kelerius metus iš eilės nuostolingai bendrovei buvo sėkmingi. Sunkus periodas „Busturui“ baigtas?

– 2014 metus „Busturas“ baigė pelningai. Šie metai buvo tarsi sveikatinimo metai. Vardan įmonės ekonomikos sveikatos pernai nuveikta išskirtinai daug ir šiandieną džiugu: įmonės teikiamomis paslaugomis naudojasi vis daugiau gyventojų. Pernai vežta 14 milijonų 278 tūkstančiai žmonių, o 2013 metais – 12 milijonų 395 tūkstančiai.

Gera žinia, kad bendrovės akcijas valdanti Savivaldybės taryba supranta, jog būtina atnaujinti miesto viešąjį transportą. Būtent Savivaldybės taryba savo 2015 m. biudžete numatė 1,5 milijono litų ir skyrė devyniems ne naujiems, tačiau labai geros būklės „Mercedes“ autobusams įsigyti. Šie autobusai jau nupirkti ir rieda miesto gatvėmis.

– Pernai Savivaldybei nepratęsus sutarties su maršrutinių taksi vežėjais, „Busturui“ teko iššūkis sutvarkyti maršrutus taip, kad miestiečiai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Kaip sekėsi?

– Teko perderinti kelionių grafikus. Praktiškai visuose maršrutuose teko pridėti papildomų autobusų. Manau, mums pavyko – intervalai tarp autobusų ne tik nepadidėjo, bet dargi sumažėjo nuo 15-os minučių iki vidutiniškai 10-ies.

Nelikus „mikriukų“, Savivaldybės sprendimu sukurtas ir išplėtotas privežamųjų maršrutų tinklas.

„Busturas“ šiuo metu aptarnauja aštuonis tokius maršrutus, taigi gyventojams buvo didelis susisiekimo pagerinimas, kad į atokesnes miesto vietas, kur niekada nevažiuodavo joks viešasis transportas, pradėjo kursuoti autobusai.

Siekis – atnaujinti visą parką

– Paminėjote sparčiai atnaujinamą autobusų parką.

– „Busturo“ parko būklė tikrai gerėja. Iš daugiau nei 100 turimų miesto autobusų šiuo metu 37 yra nauji ar iki 10 metų. Taigi apie trečdalis parko jau atnaujinta.

Stengiamės, kad naujų autobusų, kurie yra ne tik estetiškai patrauklūs, techniškai patvarūs, bet ir patogūs keleiviams, nes yra žemagrindžiai, važiuotų kuo daugiau. Tuo tarpu senstančios parko dalies po truputį atsisakoma.

Bendrovės uždavinys – per penkerius metus atnaujinti visą parką, o turimus autobusus pakeisti į žemagrindžius, patogius patekti su vaiko vežimėliu ar neįgaliajam, arba vyresnio amžiaus žmogui.

– Pakeisti visas turimas senienas greičiausiai nebus lengva, reikalingos labai jau apvalios sumelės...

– Naujas standartinio ilgio autobusas yra labai brangus – per 200 tūkstančių eurų. Gerai, jei jo vieno pakaktų. Mums gi reikėtų apie septynių dešimčių, vadinasi, reikėtų apie 20 milijonų eurų. Tokių pinigų mes iš pelno neuždirbame, tad reikia ieškoti kitų kelių.

Dėkingi Šiaulių miesto savivaldybei už pagalbą.

Elektroniniai bilietai

– Dėl ko jums labiausiai smagu?

– Smagu, kad išlaikėme stabilią vienkartinio bilietėlio kainą – nuo 2011 metų ji išliko tokia pati – 1,70 lito, tik konvertuota į eurus.

Šiauliuose pradėjo veikti elektroninių bilietų sistema. Šiuo metu visiškai įdiegta mėnesinio terminuoto bilieto, palaipsniui diegiamos ir kitos rūšys.

Geras rodiklis, kad Savivaldybė neliko skolinga už lengvatinį keleivių vežimą.

– Elektroninis bilietas – šokas kai kuriems keleiviams.

– Jis – ir keleivių patogumui, kad nereikėtų nuolatos ieškoti, kur įsigyti bilietėlį. Pasižymėjimas autobuse visai nesudėtingas – užtenka rankinę ar piniginę su bilietu priglausti prie komposterio ir jis nuskaitomas.

Tai patogu ir įmonei, galima vesti tikslią važiavusių keleivių apskaitą, tobulinti eismo grafikus.

Šiuo metu mėnesinius terminuotus bilietus įsigiję apie 7000 miestiečių.

Pirmą kartą reikėjo važiuoti į autobusų stotį norint gauti nemokamą bilieto kortelę ir užregistruoti save sistemoje. Užsiregistravusius pirmąsyk sistema jau pažįsta ir bilietą užtenka pasipildyti. Tai padaryti galima net 24 miesto vietose – konkursą laimėjusiuose prekybos centruose „Tau“ ir „Kubas“.

Greitai korteles bus galima pasipildyti ir internetu.

Dabartis ir planai

– 2013 m. vasarą įvedėte ir dar vieną pakeitimą – įlipimą į autobusą pro pirmąsias duris. Išlošėte?

– Išspręstos kelios buvusios problemos. Pirma, sumažintas važiuojančiųjų be bilieto skaičius, o antra – pavyko atsijoti netvarkingus, neblaivius, vežančius visokį šlamštą asmenis, triukšmadarius. Tokie į autobusą neįleidžiami, taigi saugiau ir maloniau tampa kitiems keleiviams.

Siekiant būti patraukliems, reikėjo įvesti tvarką. Dabar nebegirdėti nusiskundimų apie priekabiaujančius, girtus, nešvarius.

– Minėjote autobusų grafikų bei maršrutų korekciją. Kaip sekėsi?

– Vienu metu miesto gatvėmis daugiau nei 30-ia maršrutų važiuoja apie 80 autobusų.

Seniau būdavo nusiskundimų, kad autobusai per miesto centrą važiuoja it sukibę traukinio vagonai.

Kvalifikuotų specialistų ir įsigytos maršruto planavimo sistemos dėka grafikus pavyko „ištampyti“ taip, kad tų „traukinių“ nebūtų.

Žinoma, pasitaiko visko – juk esame eismo dalyviai, juolab „Busturo“ autobusai, bendrai visus sudėjus, per dieną miesto maršrutais nuvažiuoja daugiau nei 16 tūkstančių kilometrų.

Kad keleiviai patirtų kuo mažiau nepatogumų žiemą, pietiniame miesto rajone stovi du rezerviniai autobusai, esant būtinybei jie per kelias minutes pakeičia dėl kokių nors priežasčių kelionės nebegalintį tęsti autobusą. Svarbu tilpti į numatytą grafiką.

Dar du budintys autobusai – Šarūno gatvėje.

– Kokius planus bendrovė numačiusi šiems metams?

– Ieškosime finansavimo įrengti autobusų sustojimuose elektronines švieslentes, kad keleiviai matytų, už kiek laiko atvažiuos autobusas.

Stotelių mieste ir privežamuosiuose maršrutuose – 360.

Pasiūlymus, pastebėjimus arba nusiskundimus galima išreikšti įmonės karštąja linija +370 800 20203.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

KOKYBĖ: UAB „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas: „Bus daroma viskas, kad šiauliečiai gautų aukščiausios kokybės paslaugas“.

AUTOBUSAI: Savivaldybės lėšomis įgyti devyni „Mercedes“ markės autobusai. Pirkinio vertė – pusantro milijono litų.

Užs. Nr. 256019