Brangsta maršrutas tarp Šiaulių ir Kuršėnų

Brangsta maršrutas tarp Šiaulių ir Kuršėnų

Brangs­ta marš­ru­tas tarp Šiau­lių ir Kur­šė­nų

Ant­ra­die­nį vy­ku­sia­me Šiau­lių ra­jo­no Ta­ry­bos po­sė­dy­je po­li­ti­kai pa­bran­gi­no gy­ven­to­jams su­si­sie­ki­mą tarp Kur­šė­nų ir Šiau­lių. Taip pra­šę ve­žė­jai, atė­ję į ra­jo­no rin­ką net ir iš Lat­vi­jos, pa­siū­lę ma­žas ve­ži­mo kai­nas ir iš­stū­mę iš jos vie­ti­nius ve­žė­jus. Da­bar Sa­vi­val­dy­bė len­da į gy­ven­to­jų ki­še­nę.

Kol po­li­ti­kai gin­či­jo­si, kas efek­tin­giau pa­sa­kys, ko­dėl rei­kia ar ne di­din­ti au­to­bu­sų bi­lie­tų kai­nas, kur­šė­niš­kis stu­den­tas pa­sa­kė es­mę: ne dėl žmo­nių ge­ro­vės dir­ba val­džia.

Ri­ta ŽA­DEI­KY­TĖ

rita@skrastas.lt

Bran­giau – tarp Kur­šė­nų ir Šiau­lių

Nuo rugp­jū­čio 1 die­nos va­žiuo­jan­tys vie­ti­nio (mies­to ir prie­mies­čio) su­si­sie­ki­mo marš­ru­tais mo­kės ne­be 1,15 eu­ro, o – 1,40 eu­ro ar­ba bran­giau po 1 cen­tą už kiek­vie­ną ki­lo­met­rą.

Kuršėnai–Šiauliai ir Šiauliai–Kuršėnai bi­lie­to su 80 pro­cen­tų nuo­lai­da kai­na vie­nam ke­lei­viui bus 0,28 eu­ro, su 50 pro­cen­tų nuo­lai­da – 0,70 eu­ro.

Spren­di­mo pro­jek­te bu­vo tei­gia­ma, jog to pra­šo pa­tys ve­žė­jai.

Ta­ry­bos opo­zi­ci­jo­je dir­ban­tis Al­gi­man­tas Gau­bas po­sė­dy­je vie­šai ste­bė­jo­si, jog nie­ka­da anks­čiau ve­žė­jai nė­ra pra­šę di­din­ti kai­nos bent jau vie­ti­niams marš­ru­tams tarp Šiau­lių ir Kur­šė­nų.

„At­virkš­čiai – vi­sa­da sa­ky­da­vo, kad tas nu­ma­ty­ta­sis 1,15 eu­ro pil­nai už­ten­ka“, – ste­bė­jo­si A. Gau­bas.

Šiau­lių ra­jo­no eko­no­mi­kos sky­riaus ve­dė­ja Aud­ro­nė Bi­ru­tie­nė tei­gė, jog da­bar vi­si trys ve­žė­jai pra­šę kel­ti kai­nas šia­me marš­ru­te, tik vie­ni, esą siū­lė 1,40 eu­ro, o ki­ti – net ir dau­giau.

„Esant di­des­nei kon­ku­ren­ci­jai kai­nos ne­bū­tų rei­kė­ję di­din­ti“, – ma­no A. Gau­bas.

„Šiau­lių kraš­tas“ ne kar­tą ra­šė, kad per­nai Šiau­lių ra­jo­ne įvy­ko ve­žė­jų kon­kur­sai ir juos lai­mė­jo tik stam­būs ve­žė­jai ar­ba jų jung­ti­nės gru­pės, o ke­lio­li­ka vie­ti­nių ve­žė­jų ne­te­ko dar­bų sa­vo įmo­nėms. Kai ku­rie jų da­bar ei­na dirb­ti sam­do­mais vai­ruo­to­jais į lai­mė­ju­sias kon­kur­sus įmo­nes.

Kei­čiant ve­žė­jus kei­tė­si ir au­to­bu­sų marš­ru­tai, lai­kai, daž­nu­mas, kai ku­rių marš­ru­tų vi­sai ne­be­li­ko.

Ve­dė­ja A. Bi­ru­tie­nė paaiš­ki­no, kad marš­ru­tų tarp Šiau­lių ir Kur­šė­nų kai­na yra pa­ti ma­žiau­sia ša­ly­je.

Ta­ry­bos na­rys Vac­lo­vas Mo­tie­jū­nas prie­kaiš­ta­vo, kad dėl pa­nai­kin­tų marš­ru­tų ki­lęs di­džiu­lis ne­pa­si­ten­ki­ni­mas ir kai ku­rie jų at­sta­ty­ti.

„Kon­kur­so rei­ka­la­vi­mai bu­vo vež­ti ke­lei­vius ne se­nes­niais, nei 10 me­tų au­to­bu­sais, o Sa­vi­val­dy­bės au­to­bu­sų par­kas pir­ko vos ne dvi­de­šim­ties me­tų se­nu­mo. Da­bar ky­la kai­nos! Var­dan ko? Kad žmo­nės dar ma­žiau va­žiuo­tų au­to­bu­sais? Di­din­ti kai­ną vie­ti­niuo­se marš­ru­tuo­se, kai iš re­gio­nų žmo­nės ir taip emig­ruo­ja – la­bai ne­pro­tin­ga. Kas už tai pri­siims at­sa­ko­my­bę?“, – sa­kė V. Mo­tie­jū­nas.

Ve­dė­ja A. Bi­ru­tie­nė skai­čia­vo, kad kai­na vie­nu cen­tu už ki­lo­met­rą ky­la tik marš­ru­te Kur­šė­nai – Šiau­liai ir Šiauliai– Kur­šė­nai. Ki­tuo­se marš­ru­tuo­se, kur au­to­bu­sai va­žiuo­ja as­fal­tuo­tais ke­liais, kai­na ma­ži­na­ma.

Bran­giau žmo­nėms – pi­giau Sa­vi­val­dy­bei

Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius Gi­pol­das Kark­le­lis paaiš­ki­no, kad dau­gu­ma ta­ri­fų ke­lei­viams su­ma­žė­jo dėl to, kad „ke­lei­viai steng­da­vo­si ne­lip­ti į mū­sų au­to­bu­sus, ka­dan­gi iki šiol nuo Meš­kui­čių, Gruz­džių, Bu­bių pu­sės bu­vo di­des­ni, nei ki­tų sa­vi­val­dy­bių ve­žė­jų“. Tei­gia­ma, kad su­ma­žin­ti ta­ri­fai „ati­tiks ki­tų sa­vi­val­dy­bių ve­žė­jų ta­ri­fus“.

O bran­gi­ni­mas į Kur­šė­nų pu­sę, pa­sak G. Kark­le­lio, bu­vo pa­da­ry­tas dėl to, kad „sten­gia­ma­si įsi­tek­ti į tiek lė­šų, kiek Sa­vi­val­dy­bė yra su­pla­na­vu­si kom­pen­suo­ti ve­žė­jams nuo­sto­liams“.

Ve­žė­jams kom­pen­suo­ja­ma už nuo­sto­lin­gus marš­ru­tus bei leng­va­ti­nius bi­lie­tus, dėl to, kad Sa­vi­val­dy­bėms yra de­le­guo­ta pa­vėžė­ji­mo re­gu­lia­riais marš­ru­tais funk­ci­ja.

„Pa­di­din­tas ta­ri­fas at­si­lieps ne ve­žė­jams, o Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­tui. Vež­da­mi nuo­sto­lin­gais marš­ru­tais ve­žė­jai pa­ti­ria nuo­sto­lių, o tuos nuo­sto­lius ten­ka pa­deng­ti iš Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to“, – skai­čia­vo di­rek­to­rius G. Kark­le­lis.

Jo tei­gi­mu, „Kur­šė­nų marš­ru­tas nė­ra nuo­sto­lin­gas, bet ka­dan­gi tie pa­tys ve­žė­jai ve­ža ir į nuo­sto­lin­gus marš­ru­tus, tai jiems vis tiek ten­ka kom­pen­suo­ti“.

Paaiš­kin­ta, kad pa­li­kus se­ną­ją kai­ną, pa­pil­do­mai rei­kė­tų mo­kė­ti dar apie 60 tūks­tan­čių eu­rų ve­žė­jams už jų pa­ti­ria­mus nuo­sto­lius.

„Blo­giau­siai, kad į vis­ką žiū­ri­me, kaip vers­li­nin­kai – kaip čia tą sa­vi­val­dy­bės biu­dže­tą pa­pil­dy­ti, bet ne­bei­šei­na gal­vo­ti, kaip biu­dže­tas tu­rė­tų tar­nau­ti žmo­nėms. Da­bar iš žmo­nių paim­sim ir ve­žė­jams kom­pen­suo­sim. O kas to­liau? Tuš­tė­jan­čios ra­jo­no gy­ven­vie­tės, nes bė­ga žmo­nės? Ko­kią po­li­ti­ką  su­for­muo­ja­me ra­jo­ne, to­kią ir tu­ri­me“, – sa­kė A. Jo­nuš­ka.

Lat­vių „prin­ci­pas“

„Šiau­lių kraš­tas“ ne kar­tą ra­šė, kad ve­žė­jų kon­kur­są ra­jo­ne lai­mė­jo ir Lat­vi­jos ve­žė­jai. Jie į kon­kur­są atė­jo su ma­žo­mis kai­no­mis, to­dėl ne­sun­kiai nu­run­gė smul­kias vie­ti­nių ve­žė­jų įmo­nes.

Ko­dėl lat­vių ve­žė­jai ap­skri­tai ei­na į Lie­tu­vos rin­ką?

Sa­vi­val­dy­bės įmo­nės Kur­šė­nų au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius Vid­man­tas Šul­čius pa­sa­ko­jo ne­se­niai grį­žęs iš ko­man­di­ruo­tės Lat­vi­jo­je, Re­zek­nės mies­te, kur vie­tos sa­vi­val­dy­bė yra nu­sta­čiu­si, jog vi­si mies­to gy­ven­to­jai vie­šuo­ju sa­vi­val­dy­bės trans­por­tu ga­li nau­do­tis ne­mo­ka­mai.

Įdo­mu, ko­dėl Re­zek­nės mies­te jo gy­ven­to­jai vie­šuo­ju trans­por­tu ve­ža­mi už dy­ką?

„Re­zek­nė­je nuo ba­lan­džio 1 die­nos ga­li­ma va­žiuo­ti gy­ven­to­jams ne­mo­ka­mai. Sus­kai­čiuo­ta, kad nuo ba­lan­džio 1 die­nos iki da­bar ke­lei­vių pa­dau­gė­jo 40 pro­cen­tų, o mies­te daug šva­riau ir lais­viau, nes ma­žiau au­to­mo­bi­lių“, – pa­sa­ko­jo V. Šul­čius.

Jis pri­mi­nė, kad ir Ta­li­ne taip pat ne­mo­ka­mai va­žiuo­ja­ma vie­šuo­ju trans­por­tu.

„Nau­da atei­na iš gy­ven­to­jų pa­ja­mų mo­kes­čio. Dek­la­ra­vęs konk­re­čio­je sa­vi­val­dy­bė­je gy­ve­na­mą­ją vie­tą gau­na mies­tie­čio kor­te­lę, o gy­ven­to­jų pa­ja­mų mo­kes­tis ei­na ten, kur žmo­gus dek­la­ruo­tas. Ir tai ne­ša dau­giau nau­dos biu­dže­tui, nei au­to­bu­so bi­lie­tu­kas kai­nuo­ja. Rei­kia žiū­rė­ti, gal toks lat­vių prin­ci­pas tik­tų ir mums“, – sa­kė V. Šul­čius.

Pi­lie­tiš­kas jau­nuo­lis su­grą­ži­no į rea­ly­bę

Vil­niaus uni­ver­si­te­te po­li­ti­kos moks­lus stu­di­juo­jan­tis kur­šė­niš­kis Ka­ro­lis Rė­vu­tas iliust­ra­vo, ko­kia yra rea­ly­bė.

Kai sek­ma­die­niais iš Kur­šė­nų va­žiuo­ja į Šiau­lius, nė­ra nė vie­no mik­roau­to­bu­so, ku­ris nu­vež­tų į trau­ki­nių sto­tį ta­da, kai at­vyks­ta trau­ki­nys.

"To­dėl aš nie­kaip ne­ga­liu nau­do­tis Sa­vi­val­dy­bės vie­šuo­ju trans­por­tu, kas man bū­tų tik­rai pi­giau, ne­gu au­to­mo­bi­liu į Šiau­lius vien dėl ma­nęs. Ko­dėl?“ – be­si­gin­či­ju­sių dėl vie­no cen­to po­li­ti­kų dis­ku­si­jas nu­trau­kė pi­lie­tiš­kas jau­nuo­lis, pa­ro­dęs, kad gin­čai vyks­ta ne dėl to, jog gy­ven­to­jams iš tie­sų bū­tų pa­to­giau ir ge­riau.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės po­li­ti­kai nu­spren­dė, kad va­žiuo­jan­tys vie­šuo­ju trans­por­tu tarp Šiau­lių ir Kur­šė­nų mo­kės bran­giau. Žmo­nių ma­žė­ja – bi­lie­tai brangs­ta.