Bran­ges­nių bi­lie­tų \"no­rė­jo\" ke­lei­viai

Bran­ges­nių bi­lie­tų \"no­rė­jo\" ke­lei­viai

Bran­ges­nių bi­lie­tų "no­rė­jo" ke­lei­viai

Va­kar Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bė­je vėl su­reng­ta spau­dos kon­fe­ren­ci­ja dėl bran­gi­na­mų „Bus­tu­ro“ au­to­bu­sų elekt­ro­ni­nių vien­kar­ti­nių bi­lie­tų. Pa­sak ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus An­ta­no Bar­tu­lio, su­reng­ti spau­dos kon­fe­ren­ci­ją pa­ska­ti­no ki­lu­sios ar­šios dis­ku­si­jos praei­tą ket­vir­ta­die­nį Ta­ry­bos po­sė­džio me­tu.

Jur­gi­ta JUŠ­KE­VI­ČIE­NĖ

jurgita@skrastas.lt

Pad­rą­si­no ap­klau­sos re­zul­ta­tai

Ta­ry­bos na­riai po­sė­džio me­tu pa­žė­rė kri­ti­kos Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jai ir „Bus­tu­rui“, jog ne­jaut­riai el­gia­ma­si su ke­lei­viais, ap­klau­sa su­reng­ta ne pa­gal Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mą ir pa­na­šiai.

Ne­pai­sant dis­ku­si­jų, Ta­ry­ba vie­no bal­so per­sva­ra pri­ta­rė, kad nuo ko­vo 1 die­nos vien­kar­ti­nis elekt­ro­ni­nis bi­lie­tas kai­nuos 0,54 eu­ro, tai yra pa­brangs 5 cen­tais.

A. Bar­tu­lis va­kar sa­kė, kad ap­klau­sa tik­rai bu­vo su­reng­ta ne pa­gal Vie­tos sa­vi­val­dos įsta­ty­mą, bet ir ne­bu­vo kel­tas toks už­da­vi­nys.

„Bet ku­ri sa­ve ger­bian­ti įmo­nė ga­li da­ry­ti ap­klau­są. Jei­gu 700 res­pon­den­tų at­sa­kė į klau­si­mus, tai jau yra nuo­mo­nė, ku­ri lei­džia ma­ty­ti ten­den­ci­ją. Tai lei­do mums drą­siau veik­ti“, – aiš­ki­no ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius.

Pa­sak A. Bar­tu­lio, įmo­nė, ku­ri pre­kiau­ja nau­jais au­to­bu­sais, pa­tei­kė pa­siū­ly­mą įsi­gy­ti 20 nau­jų au­to­bu­sų, ku­rių vie­no ver­tė apie 200 tūks­tan­čių eu­rų. Kaip vie­nas iš ga­li­mų pa­ja­mų šal­ti­nių pro­jek­tui įgy­ven­din­ti svars­ty­tas bi­lie­tų bran­gi­ni­mas. Nusp­ręs­ta at­si­klaus­ti gy­ven­to­jų. Sa­vi­val­dy­bės tink­la­la­py­je rug­sė­jį ir spa­lį at­lik­to­je ap­klau­so­je 47 pro­cen­tai res­pon­den­tų at­sa­kė, kad „už va­žia­vi­mą nau­jais au­to­bu­sais su­tik­tų mo­kė­ti bran­giau“.

Vis­gi 20 nau­jų au­to­bu­sų pro­jek­to nu­spręs­ta at­si­sa­ky­ti, nes net ir pa­bran­gi­nus bi­lie­tus bend­ro­vei ir Sa­vi­val­dy­bei tai bū­tų per di­de­lė fi­nan­si­nė naš­ta. Ta­čiau ap­klau­sos re­zul­ta­tai, pa­sak A. Bar­tu­lio, „su­tei­kė tam tik­rus įga­lio­ji­mus pra­dė­ti svars­ty­ti ga­li­my­bę“ bran­gin­ti bi­lie­tus.

Eko­no­mi­ka pa­gal di­rek­to­rių

„Yra dar vie­na pro­ble­ma, ku­rią ke­lia mū­sų mies­tie­čiai, – ko­dėl vi­sais Sa­vi­val­dy­bės su­rink­tais mo­kes­čiais to­kiu di­de­liu mas­tu fi­nan­suo­ja­mas „Bus­tu­ras“, ve­žan­tis ke­lei­vius, ku­rie neap­mo­ka už vi­są pa­slau­gą. Jei­gu žmo­gus va­žiuo­ja į dar­bą sa­vo au­to­mo­bi­liu, jis už vi­są ku­rą su­si­mo­ka. Jei va­žiuo­ja tak­si – taip pat vi­są kai­ną su­si­mo­ka. Bet jei va­žiuo­ja mies­tie­tis vie­šuo­ju trans­por­tu, ką mes ir ska­ti­na­me, tai su­si­mo­ka tik 58 pro­cen­tus“, – dės­tė A. Bar­tu­lis.

Pa­sak Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus, „Bus­tu­re“ su­si­kau­pė daug neišsp­ręs­tų pro­ble­mų. Jų mas­tas – 2 mi­li­jo­nai eu­rų. Sa­vi­val­dy­bė ga­li skir­ti 800 tūks­tan­čių eu­rų, da­li­mi pri­si­dės pa­ti įmo­nė, o 300 tūks­tan­čių ti­ki­ma­si su­rink­ti iš pa­bran­gin­tų bi­lie­tų.

A. Bar­tu­lis pri­pa­ži­no, kad sun­ku nu­spė­ti, kaip elg­sis ke­lei­viai, gal­būt pirks mė­ne­si­nius bi­lie­tus ar sa­vai­ti­nius, ku­rie ne­bran­go, o gal ma­žiau va­žiuos ir pa­vyks su­rink­ti tik 200 tūks­tan­čių eu­rų.

Kels at­ly­gi­ni­mus, ge­rins dar­bo są­ly­gas

Spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je da­ly­va­vęs „Bus­tu­ro“ va­do­vas Vai­das Sei­rac­kas sa­kė, kad vi­sos su­rink­tos pa­ja­mos bus skir­tos pa­slau­gai ge­rin­ti.

„Pas­lau­gos ge­ri­ni­mas su­si­de­da ne tik iš nau­jų au­to­bu­sų, bet ir iš įmo­nės dar­buo­to­jų dar­bo są­ly­gų ge­ri­ni­mo“, – sa­kė va­do­vas.

Įmo­nės vy­riau­sio­ji eko­no­mis­tė Ind­rė Lu­ko­šiū­tė in­for­ma­vo, kad da­lį neau­di­tuo­to šių me­tų įmo­nės pel­no, ku­ris yra 270 tūks­tan­čių eu­rų, skir­ti anks­tes­nių me­tų nuo­sto­liams pa­deng­ti, ki­tą da­lį – re­mon­to ba­zei at­nau­jin­ti (iki 150 tūks­tan­čių eu­rų).

Įmo­nė taip pat tu­ri su­kau­pu­si amor­ti­za­ci­nių at­skai­ty­mų, ku­rie sie­kia apie 700 tūks­tan­čių eu­rų. Už 400 tūks­tan­čių eu­rų pla­nuo­ja­ma pirk­ti au­to­bu­sų. Ši su­ma – tai 15 pro­cen­tų vi­so eu­ro­pi­nio pro­jek­to ver­tės. Dar 293 tūks­tan­čius eu­rų pla­nuo­ja­ma skir­ti re­mon­to ba­zei at­nau­jin­ti (bend­ra pro­jek­to ver­tė – apie 400 tūks­tan­čių eu­rų).

Da­lį lė­šų iš maž­daug 800 tūks­tan­čių eu­rų, gau­tų kaip nuo­sto­lių kom­pen­sa­ci­ja, pla­nuo­ja­ma pa­nau­do­ti vi­sų dar­buo­to­jų at­ly­gi­ni­mams kel­ti iki 10 pro­cen­tų. Tai su­da­ry­tų dau­giau kaip 340 tūks­tan­čių eu­rų. Pa­sak „Bus­tu­ro“ pro­fsą­jun­gos pir­mi­nin­kės Al­mos Ste­po­na­vi­čie­nės, al­gos dar­buo­to­jams įmo­nė­je ne­kel­tos jau tre­jus me­tus. Au­to­bu­so vai­ruo­to­jas, jei­gu ne­dir­bo virš­va­lan­džių ir sa­vait­ga­liais ar šven­čių die­no­mis, per mė­ne­sį neuž­dir­ba nė 700 eu­rų „ant po­pie­riaus“.

Ka­dan­gi brangs­ta ku­ras, tam nu­ma­to­ma skir­ti pa­pil­do­mai 100 tūks­tan­čių eu­rų, dau­giau nei 230 tūks­tan­čių eu­rų – eko­lo­giš­kų au­to­bu­sų nuo­sto­liams deng­ti, nes yra pa­si­bai­gęs 5 me­tų pro­jek­tas. Iki tol au­to­bu­sų nu­si­dė­vė­ji­mas bu­vo den­gia­mas iš Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to.

Iš ket­vir­to­sios prie­mo­nės – bi­lie­to kai­nos di­dė­ji­mo – nu­ma­to­ma įsi­gy­ti nau­do­tų au­to­bu­sų, plės­ti pla­ti­ni­mo taš­kų tink­lą (apie 60 tūkst. eu­rų) ir elekt­ro­ni­nio bi­lie­to sis­te­mą (40 tūkst. eu­rų).

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis: „Jei­gu žmo­gus va­žiuo­ja į dar­bą sa­vo au­to­mo­bi­liu, jis už vi­są ku­rą su­si­mo­ka. Jei va­žiuo­ja tak­si – taip pat vi­są kai­ną su­si­mo­ka. Bet jei va­žiuo­ja mies­tie­tis vie­šuo­ju trans­por­tu, ką mes ir ska­ti­na­me, tai su­si­mo­ka tik 58 pro­cen­tus.“

„Bus­tu­ro“ va­do­vas Vai­das Sei­rac­kas sa­kė, kad vi­sos su­rink­tos pa­ja­mos bus skir­tos ne tik au­to­bu­sų par­kui at­nau­jin­ti, bet ir dar­buo­to­jų at­ly­gi­ni­mams kel­ti bei dar­bo są­ly­goms ge­rin­ti.