Be techninės apžiūros – nė iš kiemo

Be techninės apžiūros – nė iš kiemo

Be techninės apžiūros – nė iš kiemo

Sutikite, baigiantis automobilio techninės apžiūros galiojimo laikui, neramu beveik kiekvienam. Apžiūra – tarsi egzaminas, o kontrolierius – Cerberis, kurio rankose laimingasis bilietas – techninės apžiūros talonas.

UAB Šiaulių techninių apžiūrų centro specialistai sako, kad, siekiant to laimingojo bilieto, išradingumo automobilių savininkams netrūksta.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Rajoniniai autobusai – su pretenzija

Centro direktorius Vaidotas Vaišvila užtikrina, kad šiandieninių automobilių būklė gerėja. Be to, daugėja naujesnių automobilių.

Kita kalba dėl autobusų, kuriems techninė apžiūra atliekama kas pusmetį.

Šiaulių miesto autobusų techninis stovis, anot V. Vaišvilos, pastaraisiais metais esą pagirtinas. Šiuo metu prasta, o neretai ir labai prasta, kai kurių apskrities rajonų autobusų būklė: ir rėmai ir kitos laikančiosios konstrukcijos.

„Kartais nepažeistos vietos nėra, – teigia centro vadovas. – Per pusmetį autobusas taip suniokotas! Tenka tik stebėtis, kaip juo žmonės vežami.“

Senas automobilis nebūtinai prastas

Naujų, tačiau dėl įvairių priežasčių apžiūros nepraėjusių automobilių savininkai kontrolierius mėgsta baksnoti, esą kodėl ana „kiužena“ atsilupusiais dažais „pralindo“, o štai jo ne.

„Atsilupę dažai nesvarbu, jei nėra kiaurymių. Sena mašina, nebūtinai prasta, – teigia V. Vaišvila. – Jei ji tinkamai prižiūrima, techninis stovis gali būti puikus. Tuo tarpu su nauja, žiūrėk, atvažiuoja – šarnyrai kliba, žibintai nesureguliuoti, apačioje čia nulūžę, čia parūdiję.“

Dirbdamas apžiūros salėje prie vadinamos linijos (automobilio techninės apžiūros vietos su duobe ir judančiomis konstrukcijomis) vieną apynaujį automobilį V. Vaišvila praleido tik iš trečio karto, nes lindo vis nauji trūkumai.

„Problema buvo su stabdžiais. Vairuotojas nuvažiavo pasiremontuoti, grįžo. Tikrinant trūko stabdžių žarnelė. Nuvažiavo jos pasikeisti. Iš naujo atliekant patikrą, trūko stabdžių vamzdelis“, – patirtimi dalijasi V. Vaišvila.

Automobilio savininko protingo būta: padėkojo už nustatytus gedimus.

Pasitaiko piktų ir pasimetusių

Automobilių gedimų, su kuriais dažniausiai atvažiuojama į techninę apžiūrą, į vyriškus ir moteriškus kontrolieriai neskirsto. Vis tik pastebėję, kad dailiosios lyties vairuotojų automobiliai dažniau būna su perdegusiomis lemputėmis.

Tikrinti moterų automobilius, anot V. Vaišvilos, smagiau.

„Pavyzdžiui, baigiant tikrinti, paklausiame telefono numerio. Tas klausimas dažnai moteriai sukelia šypseną: ji juk nežino, kad, norėdami po dviejų metų priminti apie besibaigiantį techninės apžiūros terminą, to paties klausiame ir vyrų“, – šypsosi vadovas.

V.Vaišvila užtikrina: techninės apžiūros rezultatas, nuo to, kas sėdi prie automobilio vairo nepriklauso.

Apžiūrint garbaus amžiaus savininkų automobilius, sunkiau būna ne su automobiliais, o su jų savininkais.

Būna taip įsitempę, kad net nesuvokia, kas jiems sakoma, pastebėjo kontrolieriai. Tokie neadekvačiai elgiasi, blaškosi, ant duobės neužvažiuoja, tikrintojams tenka patiems važiuoti. Ir kaip jie važiuoja gatvėse, kur pilna ekstremalių situacijų!

„Gudrūs“ laimi ne visada

Kokie trūkumai, gedimai ir gudrybės pasitaiko dažniausiai?

Retas vairuotojas, pakeitęs automobilio padangas, sureguliuoja žibintų aukštį.

Tikrinant teršalų išmetimo kiekį, dyzeliniai automobiliai kliūva dažniau už varomus benzinu. Nes vairuotojai, anot eksperto Virgaudo Galinio, naudoja sieringą, naujiems automobiliams netinkantį kontrabandinį dyzelį ir juo sugadina variklio maitinimo sistemos įrangą.

Pastebėta, kad vairuotojai gudrauja į išrūdijusias kiaurymes pripurkšdami makroflekso.

„Jei mažiau gudrus, tai makroflekso net neužmaskuoja, ir mes iškart pamatome. O gudresnis užtraukia plėvelę, – „gudrybėmis“ dalijasi ekspertas. – Tačiau pripurškus šios statybinės medžiagos kėbulas nesustiprėja ir kažkurioje vietoje gali lūžti.“

Bando vairuotojai užmaskuoti ir surūdijusį stabdžių vamzdelį: pašveičia, pagruntuoja, pateplioja.

Prieš apžiūrą – diagnostikai

Dažnam vairuotojui po automobilio pirminės apžiūros į Techninių apžiūrų centrą tenka važiuoti dar kelis sykius.

„Nes mašina nuvaroma „į garažiuką“, kur nėra kompiuterinės įrangos. Pakrapštė, pavalė, stabdžius patikrino ant žvyrkelio ir paleido“, – sako V. Galinis.

Jis nepataria, ruošiantis techninei apžiūrai, važiuoti į servisą ir ieškoti „neaišku, ko“. Teigia girdėjęs, kad mažiau nusimanantiems neretai prisakoma tokių gedimų, kad oi! Tačiau po šio „visokeriopo remonto“, nereiškia, kad trūkumų nebus rasta.

Ekspertas pataria prieš apžiūrą atvažiuoti į Techninių apžiūrų centrą ir atlikti techninę diagnostiką.

„Mes automobilių neremontuojame, bet galime tiksliai pasakyti, ką būtina patvarkyti“, – sakė specialistas.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

APŽIŪRA: Automobilio techninė apžiūra – išbandymas jo savininkui. Kas suabejotų, kad ji yra būtina?

MAŠINA: „Ar ne maloniau važiuoti tvarkinga mašina, negu pagarsinti radiją, kad bildėjimo nesigirdėtų?“ – šmaikštauja Šiaulių techninių apžiūrų centro direktorius Vaidotas Vaišvila.

EKSPERTAS: Automobilių apžiūros techninių apžiūrų centro ekspertui Virgaudui Galiniui – kasdienis darbas.