Baigėsi žiedo Baltų ir Išradėjų gatvių sankryžoje ir dalies aplinkkelio įrengimas

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Užbaigtas įrengti žiedas Baltų-Išradėjų gatvių sankirtoje.
Antradienį pompastiškai užbaigtas didžiausias šių metų Šiaulių infrastruktūros projektas – vadinamojo vidinio miesto aplinkkelio etapas, sujungęs Serbentų ir Baltų gatves. Vidinis aplinkkelis mažins transporto spūstis miesto gatvėse, gerins verslo galimybes, pagerins susisiekimą tarp magistralinių kelių.

 

Šiauliai jau seniai turi rytinį aplinkkelį aplink Švedės tvenkinį, tačiau Rėkyvos ežeras nesudaro galimybių nutiesti tokį patį iš pietinės pusės. Šiaulių miesto savivaldybė nusprendė įrengti vidinį aplinkkelį, kuris turi sujungti europinėms magistralėms priklausančius magistralinius kelius A9 Panevėžys–Šiauliai ir A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė. Vidinis aplinkkelis taip pat mažins transporto spūstis miesto gatvėse, gerins verslo galimybes.

Projekto įgyvendinimo metu įrengta beveik puse kilometro Serbentų gatvės (4 eismo juostos, lietais nuotekų tinklai, gatvių apšvietimas, pėsčiųjų-dviračių takai), beveik dviejų kilometrų 2 eismo juostų Aukštabalio gatvės atkarpa su pėsčiųjų dviračių taku, žiedinė sankryža su prieigomis – Baltų, Išradėjų, Aukštabalio gatvių sankirtoje .

Didžiausia šio projekto finansavimo dalis – per 3 milijonus eurų, yra Europos sąjungos lėšos, paskirtos per Vidaus reikalų ministeriją, beveik puse milijono prisidėjo Šiaulių miesto savivaldybė. Kita didelė dalis – Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos lėšos. Šiaulių aplinkkelis yra vienas iš septynių Lietuvoje įgyvendinamų projektų, kuriuos Susisiekimo ministerijos sudaryta komisija atrinko kaip valstybei svarbius vietinės reikšmės kelius, finansuotus šių metų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis. Šiaulių miesto savivaldybei šiemet bendrai buvo skirta beveik 2 milijonai eurų. Visa objekto vertė, įvertinus pakeitimus ir indeksaciją, siekia 5,3 milijono eurų, dar beveik 48 tūkstančius eurų

Statybvietė rangovams AB „HISK“ buvo perduota praėjusių metų spalio 26 dieną. Iki šių metų rugsėjo pabaigos, didžioji dalis darbų buvo atlikta neribojant eismo, likęs etapas kėlė iššūkių vairuotojams ir patiems rangovams, bet gruodžio 5 dieną užbaigtus darbus priėmė komisija.

Planuojama, kad aplinkkelis pagerins susisiekimą su įvairiais verslo ir pramonės objektais – Šiaulių pramonės parku ir laisvąja ekonomine zona.

Po ilgos pertraukos, kai įvairūs infrastruktūriniai projektai būdavo užbaigiami be pompastikos, šįkart surengtas šventinis atidarymas. Tai, matyt, įtakojo artėjantys savivaldos rinkimai.

Aplinkkelio atidarymo iškilmėse dalyvavo susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

„Šiandien kaip tik posėdžiavome dėl kitų metų valstybei svarbių projektų, šis vidinio aplinkkelio projektas atitinka visus Vyriausybės patvirtintus kriterijus, todėl manau, kad jis turi būti tęsiamas ir įgyvendinamas iki pabaigos“, – tvirtino viceministras.

Kiek anksčiau Administracijos direktorius Antanas Bartulis buvo perspėjęs, kad suintensyvėjus automobilių eismui per vidinį aplinkkelį, gali formuotis kamščiai prie dar nerekonstruotos Pramonės-Serbentų gatvės sankryžos. Ją rekonstruoti planuojama kitų metų vasarą.