Aviacijos gatvėje cypė automobilių padangos

Mig­lės PET­KU­TĖS nuotr.
Septyni ekipažai savo klasėse pripažinti nugalėtojais.
Savaitgalį vyko legalios drago lenktynės Šiauliuose. Ketvirtadalio mylios (402,33 metrų) trasoje susirungė 81 dalyvių ekipažas.

Buvo saugu

Lietuvos drago čempionato pirmieji du etapai surengti Alytuje ir Panevėžyje, tačiau geriausia trasa lenktynėms – būtent Aviacijos gatvėje Šiauliuose.

Renginio vietoje budėjo greitoji medicinos pagalba, policija, ugniagesiai gelbėtojai. Dalyviai privalėjo dėvėti visą kūną dengiančius kostiumus ir šalmus, žiūrovus nuo trasos skyrė specialiai įrengti atitvarai.

Dėl koronaviruso paskelbtos pandemijos į renginį galėjo atvykti tik nustatytas skaičius žiūrovų, tačiau jo pasiekti nepavyko.

„Viskas buvo gerai, galbūt karštis atbaidė šiek tiek žmonių, mes netgi nepasiekėme COVID-19 limito, bet šiaip viskas labai smagu“, – užsiminė A. Rudzis.

Šeštadienį vyko kvalifikaciniai etapai, kuriuose dalyviai buvo suskirstyti į poras. Dalyviai buvo skirstyti į 7 klases – kiekvienai iš jų buvo nustatytas laiko limitas, kurio nebuvo galima viršyti.

Pavyzdžiui, žemiausios klasės „Daily Drive“ vairuotojai trasą turėjo įveikti ne greičiau nei per 15,5 sekundės, o aukščiausios – „Outlaw“ – ne greičiau nei per 7,5.

Dėl techninių gedimų iš renginio jau pirmąją dieną pasitraukė du ekipažai.

Renginio organizatorius Aivaras Rudzis prasitarė, kad nors incidentų buvo, bet nukentėjusių žmonių nebuvo.

„Iš sportinės pusės turėjome labai daug avarijų, bet viskas baigėsi saugiai“, – teigė A. Rudzis. Nukentėjo tik metalas – vienam dalyviui sugedo variklis, kitam – greičių dėžė.

Lenktynininkai optimistiški

„Daily Drive“ klasėje pirmą vietą užėmė Liutauras Sapavalovas, „Stock“ klasėje – Robertas Šalna, „Street A“ – Justas Pečeliūnas, „Super Stock“ – Edgaras Ignatavičius, „Super Gass“ – Jevgenijus Bičkovas.

Daug aplodismentų sulaukė „Street B“ ir „Outlaw“ klasių nugalėtojai – Airida Beniušienė ir Jevgenijus Bičkovas.

Į klausimą, ar naujokams lengva prisijungti prie drago bendruomenės, ilgametis lenktynininkas Irmantas Katinas atsakė teigiamai.

„Čia niekas jo neatstums, bet kuris gali ateiti, pasiklausti, kaip startuoti, kaip važiuoti, jokių problemų“, – teigia sportininkas.

I. Katinas prasitarė ir apie pandemijos paveiktus darbus – jie nenutrūko: „Karantinas pakoregavo šį sezoną, bet organizatoriai dirba, ir renginių yra, vasarą galima važiuoti beveik kiekvieną savaitgalį.“

2015 metais avariją patyręs Ježis Chmelevskis ir jo atgimęs „Jezomobil“ sugrįžo po ilgos pertraukos. Deja, sportininkas šeštadienį turėjo pasitraukti – pradegė variklis.

„Tai man buvo testas, pirmas išvažiavimas. Pasivažinėjau, gavau adrenalino“, – pozityvumo nestokojo J. Chmelevskis. Sportininkas užsiminė, kad, kol nepagerins aštuonių sekundžių rezultato, iš drago lenktynių nesitrauks.

Policija netoleruos nelegalių lenktynių

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys jau yra vadinamas nuolatiniu dragų svečiu – jis dalyvauja ir apdovanoja nugalėtojus. V. Grašys minėjo, kad nelegalių lenktynių vis pasitaiko.

Nelegalių lenktynių policija netoleruoja, institucijos imasi griežtų veiksmų – užtikus nelegaliai „draguojant“ bus atimami vairuotojo pažymėjimai, lauks didelės baudos.

„Bet aš manau, kad šitie legalūs dragai tiek įsivažiuos, tiek pataps patrauklūs ir populiarūs, kad policijos indėlis galės būti ir mažesnis“, – teigė V. Grašys.

Azarto trokštančius sportinininkus V. Grašys kvietė registruotis į legalias lenktynes: „Noriu paraginti lenktyniauti čia, trasoje, bet ne viešajame eisme, ne gatvėje, ne mieste.“

A. Rudzis pabrėžė, kad projektas yra tęstinis, jis tikisi, kad ne vieneriems metams. Kita Lietuvos čempionato vieta dar nėra aiški, tačiau viena iš numanomų vietų – Šiauliai.