
Naujausios
Anoniminiai priekaištai ir tyrėjų išvados
Žiniasklaidos priemonės, Šiaulių miesto savivaldybė gavo anoniminį laišką, kuriame rašoma apie didėjančią įtampą ir problemų gausą dėl Rėkyvos progimnazijos vadovo Nerijaus Kundroto veiklos. Direktorius kaltinamas pagarbos trūkumu, netinkamu darbo krūvio paskirstymu, sistemine diskriminacija ir net darbuotojų sveikatos sutrikdymu.
„R. Senkų (buvusį direktorių – aut. past.) pašalinote labai greitai už labai minimalią klaidą (neišaiškintą). O N. Kundrotas taip elgiasi ir toliau lieka savo pareigose. Manau tai visiškai neteisinga!“ – rašoma laiške.
Autorius sako siekiąs išlikti anonimu dėl saugumo.
Iš teksto galima suprasti, kad laiško autorius greičiausiai yra pedagogas.
Panašus tekstas yra ir anoniminėje elektroninėje peticijoje, kurią pasirašė 39 anoniminiai asmenys.
Prieš metus, iškart po Mokytojų dienos, į redakciją kreipėsi Metų mokytoja tapusi Daiva Rozgaitė-Udrienė. Tuomet ji reiškė panašius priekaištus direktoriui.
Švietimo skyriaus patarėja Živilė Nakčiūnienė informavo, kad pernai, aiškinantis skunduose paminėtas aplinkybes, Rėkyvos progimnazijoje buvo atliktas patikrinimas. Tikrintas mokytojų krūvių sudarymas, pavadavimai, pareigybių skaičius ir kiti aspektai.
„Reikšmingų trūkumų ir pažeidimų nenustatėme. Progimnazijos administracijai pateikėme išvadas ir veiklos tobulinimo rekomendacijas. Parengėme ir skundų pareiškėjams pateikėme išsamius atsakymus į skunduose iškeltus klausimus“, – aiškino patarėja.
Be to, praėjusiais mokslo metais Rėkyvos progimnazijoje buvo atliktas psichosocialinės rizikos vertinimas, kuriame dalyvavo 52 respondentai. Progimnazijos bendruomenei buvo pristatyti tyrimo rezultatai.
Tyrimo išvadose nurodoma, kad mokykloje nėra labiau išreikšto streso ir galimo poveikio darbuotojų psichinei ir emocinei sveikatai.
Nustatyta, kad mokykloje yra psichologiškai saugi aplinka, darbuotojai nepatiria psichologinio smurto ar mobingo, tačiau keli respondentai į visus klausimus atsakė neigiamai ir išreiškė nepasitenkinimą.
Direktoriaus veiklą vertina labai gerai
Ž. Nakčiūnienė patvirtino, kad skyrius šį rugsėjį taip pat gavo anoniminį skundą, matė peticiją. Progimnazijos direktorius N. Kundrotas buvo atvykęs į Švietimo skyrių paaiškinti aplinkybių.
Rėkyvos progimnazijoje, kaip ir kitose švietimo įstaigose, bendra tvarka vykdoma veiklos priežiūra, atliekami planiniai ir neplaniniai patikrinimai, rengiamos išvados, teikiamos veiklos tobulinimo rekomendacijos. Jei nustatomi trūkumai, nurodoma, kaip ir iki kada juos privalo pašalinti. Jei tie patys trūkumai kartojasi, apie tai informuojamas meras, skiriamos nuobaudos.
Skyriaus patarėja pažymėjo, kad Rėkyvos mokykla nėra išskirtinė, skundų skyrius gauna iš visų miesto mokyklų, kiek mažiau – iš darželių.
Šių mokslo metų pradžioje buvo gautas skundas iš Rėkyvos progimnazijos mokinio mamos dėl senų anglų kalbos vadovėlių ir dėl direktoriaus nenoro bendrauti su mokinių tėvais ir mokytojais.
Šiaulių Rėkyvos progimnazijos tarybos pirmininkė Daiva Rozgaitė-Udrienė direktoriaus 2023 metų veiklą įvertino labai gerai, nes visos metinės veiklos užduotys buvo įvykdytos ir viršijo kai kuriuos sutartus vertinimo rodiklius. Pasiūlė stiprinti mikroklimatą, aktyvinti ikimokyklinio skyriaus bendradarbiavimą, finansavimą.
Švietimo skyriaus galutinis metų veiklos ataskaitos įvertinimas taip pat labai geras.
Direktorius: „Nepatenkinti tik tie, kas nenori pokyčių“
Rėkyvos progimnazijos direktorius situaciją apibrėžia taip: „Kaip buvo keli žmonės, kurie viskuo nepatenkinti, taip ir tebėra. Jie nenori jokių permainų. Atėjo į darbą, gavo algą ir gerai. Tie, kas nori pokyčių, kas suprato, tie keičiasi ir mes judame į gerą pusę.“
Anot vadovo, jei nori, kad mokyklą rinktųsi mokinių tėvai, privalu paslaugas teikti arba gerai, arba labai gerai. Jei bus blogai, tėvai eis ieškoti, kur geriau jų vaikui.
Rėkyvos progimnazijoje mokinių skaičius auga. Tai susiję ir su tuo, kad praėjusių metų rugsėjo 1-ąją mokykla buvo atidaryta po kapitalinio remonto, pastatytas modernus priestatas. Per pastaruosius dvejus metus moksleivių skaičius padidėjo nuo 204 iki 384. Dar 105 vaikai lanko prie mokyklos prijungtą ikimokyklinio ugdymo skyrių (darželį). Į Rėkyvos progimnaziją mokytis atvyksta vaikų iš Šiaulių, Radviliškio rajonų.
N. Kundrotas tikina, kad buvusios stagnacijos mokykloje nebebus. Jam nepriimtina kai kurių pedagogų pozicija: nedarau, vadinasi, gerai, svarbu – gauti atlyginimą.
Direktorius sako, kad jam svarbus rezultatas. Kokias žinias vaikas gavo. Jei jis dalyvavo olimpiadoje ir gavo 5 balus. Mokykla turi jį auginti, kad kitą kartą jo rezultatas jau būtų 7.
„Rezultatas turi būti vaiko žinios. Norime, kad vaikas pas mus atėjęs sukauptų žinių ir galėtų sėkmingai mokytis toliau. Galbūt profesinio rengimo centruose, gal kolegijose, gal universitetuose. Vaikas turi pajusti sėkmę. Galbūt jis negeba įsisavinti tam tikrų žinių. Jam reikia jas duoti žemesniu lygmeniu, kad jis pajustų, kad jam gali sektis mokytis. Ir vaikui, ir mokytojui dėl to tik geriau“, – savo požiūrį išsakė direktorius.
Jis patvirtino, kad yra keli mokytojai, kurie pyksta dėl padidėjusio krūvio ir aiškina, kad mokytojo darbo krūvis sudaromas pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus dvejų mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosius ugdymo planus. Ten nurodyta, kiek kokios klasės vaikas turi turėti kokių pamokų. N. Kundrotas pabrėžė, kad ne skyriaus vedėjas, ne direktorius o ministerija nurodo, koks mokytojo darbo krūvis.
Vadovas pripažino, kad gali krūvį šiek tiek pakoreguoti, bet tai yra daroma per mokytojų tarybos posėdžius.Tai nėra direktoriaus prerogatyva.
„Ministerija keitė bendrojo ugdymo turinį. Prie mokytojo etato pridėjo dvi valandas, tačiau padidėjo atlyginimai. Vis tiek yra nepatenkintų“, – stebėjosi vadovas.
N. Kundrotas aiškino, kad mokyklos darbuotojų kolektyvas yra puikus, mokykla atnaujinta, erdvios klasės. Kas nori pokyčių ir juos supranta, jaučiasi puikiai.
„Džiaugiuosi, kad tapome matomi. Jei jie renkasi mūsų mokyklą, tai nelikome nuošalaus miesto rajono mokyklėle. Net iš pietinio rajono veža vaikus pas mus, nors šalia yra kitos mokyklos. Dar vieną klasę galėčiau suformuoti, daugiau erdvių nėra. Net jei į mokyklą ateitų naujas vadovas, nemanau, kad jis grįžtų į buvusią poziciją. Šiandien mokyklose viskas keičiasi. Norint turėti konkurencingumą ir rezultatą, turime keistis patys. Jei kažkam yra blogai, gal vertėtų paieškoti kito kolektyvo, nejuodinti savo mokyklos, savo kolegų, kolektyvo“, – svarsto vadovas.
N. Kundrotas patvirtino, kad sulaukia ir tėvų skundų. Viena mama piktinosi, kad nėra vadovėlių, bet jų nėra visoje šalyje.
Šiais metais 3 vaikai antrą užsienio kalbą pasirinko vokiečių. Dėl trijų vaikų grupė nėra sudaroma. Buvo pasiūlyta rinktis kitas kalbas. Dvi mamos sutiko, kad jų vaikai mokytųsi rusų kalbą, tačiau viena – ne. Skundėsi Švietimo skyriui.
„Ieškojome išeičių. Pasiūliau mokytis tam vaikui vokiečių kalbos grupėje su metais vyresniais vaikais, bet mokytoja nesutiko taip dirbti. Deja, vaikui teko rinktis kitą užsienio kalbą, nes mokyti vieną vaiką yra labai brangu, mokytojui tenka mokėti kaip už darbą su visa klase“, – komentavo direktorius.
N. Kundrotas – ne tik pedagogas, bet ir kariškis. Į Rėkyvos progimnaziją dirbti jis atėjo Savivaldybei uždarius N. Valterio jaunimo mokyklą. Jam kartais priekaištaujama, kad su pedagogais bendrauja kaip kariškis, o moteriškam mokytojų kolektyvui tai nepatinka.
„Esu ne tik kariškis, bet ir pedagogas. Jei esu neteisus, atsiprašau. Man rūpi ši mokykla, rūpi rezultatas. Noriu, kad tėvai džiaugtųsi vaikų pasiekimais. Bendraujame su mokytojais, darbuotojais. Svarbu – žmogiškumas“, – tikina vadovas.
Vadovas norėtų, kad mokytojai geriau panaudotų žaliosios mokyklos statusą, išvyktų su mokiniais į miesto gamtos ir STEAM bazes, kūrybiškiau naudotų mokykloje naujai įrengtą chemijos laboratoriją.