Šv. Jo­kū­bo ke­lio ženk­lus už­pie­šė pa­ci­fis­tų sim­bo­liu

Ma­riaus DYG­LIO nuo­tr.
Ant Šv. Jo­kū­bo ke­lią žy­min­čių ženk­lų bu­vo už­pai­šy­tas ki­tas sim­bo­lis.
Jo­niš­kio ra­jo­ne ne­ži­no­mi as­me­nys už­da­žė Šv. Jo­kū­bo ke­lio ženk­lus, pi­lig­ri­mus kaip kel­ro­džiai ve­dan­čius nuo Ža­ga­rės iki Ru­diš­kių. Sim­bo­li­nės ke­lio kriauk­lės ne šiaip už­tep­lio­tos, ant jų iš­pieš­tas tarp­tau­ti­nis pa­ci­fis­tų tai­kos sim­bo­lis. Ža­ga­rės pa­ra­pi­jos kle­bo­nas Ma­rius Dyg­lys sa­ko, kad tai yra są­mo­nin­gas ken­ki­mas.

Ką reiš­kia ženk­las?

Pir­mie­ji už­da­žy­tus Šv. Jo­kū­bo ženk­lus dar ko­vo mė­ne­sį pa­ste­bė­jo į dar­bą va­žiuo­jan­tys žmo­nės, vė­liau į akis jie kri­to ir mo­kyk­li­nio au­to­bu­siu­ko ke­lei­viams.

Ža­ga­rės pa­ra­pi­jos kle­bo­nas Ma­rius Dyg­lys, ku­ris puo­se­lė­ja vil­tį, kad kar­tu su Šv. Jo­kū­bo ke­liu atei­ty­je mies­te­lis vis la­biau at­gims, su­lauk­da­mas pi­lig­ri­mų, pra­va­žia­vo ke­lio at­kar­pą, nu­fo­tog­ra­fa­vo už­tep­lio­tus ženk­lus ir ba­lan­džio 8-ąją pa­skel­bė nuo­trau­kas so­cia­li­nia­me tink­le.

Tarp ko­men­ta­to­rių už­si­mez­gu­sio­je dis­ku­si­jo­je, ku­rio­je pik­tin­ta­si pa­čiu po­le­giu, va­di­nant jį van­da­liš­ku ir ne­pro­tin­gu, bu­vo išaiš­kin­ta ir už­pai­šy­to sim­bo­lio reikš­mė. Tai – tai­kos ženk­las, ku­rį dar 1958 me­tais bri­tų di­zai­ne­ris Ge­ral­das Hol­to­mas pa­nau­do­jo pro­tes­te prieš bran­duo­li­nius gink­lus ir įkvė­pė pa­se­kė­jus jį ta­pa­tin­ti su mei­le bei tai­ka. Jis lai­ko­mas vie­nu po­zi­ty­viau­sių ir la­biau­siai vie­ni­jan­čių ženk­lų. Ta­čiau yra ir ki­ta pra­smė, esą, tai­kos sim­bo­lis – iš tie­sų ap­vers­tas Ne­ro­no kry­žius, ku­ris lai­ko­mas ko­vos su krikš­čio­ny­be ženk­lu, pro­pa­guo­jan­čiu smur­tą ir nea­py­kan­tą krikš­čio­nims.

Už­pie­šė apie 20 ženk­lų

"Tai­pa­na­šu į van­da­liz­mą. Tik­rai ne­no­rė­tu­mė­te, jog net ge­riau­sių ke­ti­ni­mų ve­di­nas žmo­gus atei­tų ir už­pai­šy­tų jū­sų gy­ve­na­mo­jo na­mo nu­me­rį ar tai­kos ženk­lą nu­pieš­tų ant ar­ti­mų­jų ant­ka­pio", – sa­vo nuo­mo­nę "Šiau­lių kraš­tui" iš­sa­kė kle­bo­nas M. Dyg­lys.

Šv. Jo­kū­bo ke­lio at­kar­pa nuo Ža­ga­rės iki Ru­diš­kių ku­ni­go M. Dyg­lio ini­cia­ty­va pa­žy­mė­ta praė­ju­sių me­tų ru­de­nį. To­kių kriauk­lų, ro­dan­čių ke­lią pi­lig­ri­mams ar šiaip ke­liau­to­jams, no­rin­tiems ei­ti pės­čio­mis Šv. Jo­kū­bo ke­liu, at­kar­po­je nu­pieš­ta apie 20. Neuž­pai­šy­ti tik esan­tys pa­čio­je Ža­ga­rė­je.

Į po­li­ci­ją dėl ga­li­mai van­da­liš­kų veiks­mų pa­ra­pi­jos kle­bo­nas ne­si­krei­pė, nes sa­ko ne­sąs Šv. Jo­kū­bo ke­lio sa­vi­nin­kas. Vi­lia­ma­si, gal pa­si­da­li­ni­mas vaiz­dais ir žmo­nių ko­men­ta­rai feis­bu­ke pa­sieks tai pa­da­riu­sį as­me­nį, pri­vers jį bent jau su­si­mąs­ty­ti, su­si­gės­ti.

 

Šv. Jo­kū­bo ke­lias – ka­ta­li­kų pi­lig­ri­mi­nis ke­lias į Sant­ja­go de Kom­pos­te­los ka­ted­rą Is­pa­ni­jo­je vin­giuo­ja per Eu­ro­pos vals­ty­bes.

Lie­tu­vos Vy­riau­sy­bė 2016 me­tais pa­tvir­ti­no per Lie­tu­vą ei­sian­čio ke­lio ob­jek­tų są­ra­šą, į ku­rį pa­te­ko ke­lios vie­tos Šiau­lių ap­skri­ty­je. Tai – Ty­tu­vė­nų baž­ny­čios ir vie­nuo­ly­no an­samb­lis, Kur­tu­vė­nų Šv. apaš­ta­lo Jo­kū­bo baž­ny­čia, Kry­žių kal­nas, Jo­niš­kio ra­jo­no Ru­diš­kių Šv. apaš­ta­lų Pi­ly­no ir Jo­kū­bo baž­ny­čia, Ža­ga­rės Šv. apaš­ta­lų Pet­ro ir Po­vi­lo baž­ny­čia se­no­jo­je mies­to das­ly­je, va­di­na­ma Bar­bo­ros baž­ny­tė­le, nes jos krip­to­je bu­vo sau­go­mi var­guo­lių glo­bė­jos ir ste­buk­lin­gais iš­gy­dy­mais gar­sė­ju­sios Bar­bo­ros Umias­taus­kai­tės pa­lai­kai. Be šio pa­grin­di­nio ke­lio, jo at­ša­kų yra ir dau­giau.