(detali)

Orai Šiauliuose

Konkursai

Gin­ta­ras JU­SIUS, KTU mais­to moks­lo ir tech­no­lo­gi­jų stu­den­tas
Gamink ir BALSUOK
Gin­ta­ras JU­SIUS, KTU mais­to moks­lo ir tech­no­lo­gi­jų stu­den­tas
Visi dalyviai

Savaitės populiariausi

lankomiausikomentuojamiausi
Festivaliai ir didžiosios šventes
Ieškoti

Facebook

Pirmas puslapis

Dviratininkai verčiami žybsinčiomis eglutėmis

2013 m. liepos 1 d.
Irena BUDRIENĖ

Šalies dviratininkai jaučiasi pažeminti Seimo priimto įstatymo reikalavimu nuo kitų metų liepos važiuoti dieną su įjungtais žibintais arba dėvėti ryškiaspalves šviesą atspindinčias liemenes. Europos dviračių federacija siūlo įstatymą siųsti į nesąmonių muziejų, kur dalijamos premijos už didžiausias kvailystes.

irena@skrastas.lt

Lempos – kaip automobiliams

„Sveikinu visus bananų respublikos gyventojus, turinčius dviratį, su naujai priimtomis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisomis. Nuo šiol jūs turėsite važinėti keliu dienos metu su įjungtomis dviračio šviesomis arba šviesą atspindinčia liemene. Tamsoje turėsite važiuoti ir su liemene, ir su šviesomis“, – rašoma Lietuvos dviratininkų bendruomenės (LDB) pranešime.

Iki šiol galiojo įstatymo nuostata kaip visoje Europoje, kad dviratininkai turi važiuoti su šviesomis tik tamsoje arba esant blogam matomumui.

LDB dėl šios įstatymo pataisos kreipėsi į tarptautinę Europos dviračių federaciją, jungiančią 40 šalių. Federacijos atstovai tik traukė pečiais ir pasiūlė įstatymo pataisą siųsti į nesąmonių muziejų, kur dalijamos premijos už didžiausias kvailystes.

„Niekas niekada nepateikė jokių tyrimų, išvadų ir įrodymų, kad dviratininkai Lietuvoje tapo nematomi ir kad jiems reikia lempų ir liemenių dieną. Tokio reikalavimo nėra niekur kitur pasaulyje“, – piktinosi tarybos narys Linas Vainius.

Pasiūlė automobilininkas

Įstatymo pataisą pasiūlė susisiekimo ministro visuomeninis patarėjas, lenktynininkas, automobilių kolekcininkas Stasys Brundza. Minėto įstatymo pataisa nurodo, kad važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę.

S. Brundza „Šiaulių kraštui“ aiškino, kad pataisų reikėjo, nes vairuotojai kelyje nemato dviratininkų.

„Ne tik patamsyje, bet ir dieną dviratininkai blogai matomi ir juos traiško. Kadangi pas mus nėra dviračių takų, dviratininkams tenka važinėti atvirais keliais. Vairuotojai jų nepastebi – keliuose vyksta žudymas“, – tvirtino S. Brundza.

Jo žodžiais, žybsintys diodiniai žibintai kainuoja tik 15–18 eurų, o saugumą žymiai pagerina.

S. Brundza pripažino, kad kitose Europos šalyse reikalavimo dėvėti liemenę ir važiuoti su šviesomis dieną dviratininkams nėra, nes jie saugesni dėl sukurtos infrastruktūros.

Liko neišgirsti

„Iš atostogų grįžusio Seimo prašysime ištaisyti savo darbo broką – atnaujinti pataisos svarstymą ir keisti įstatymą“, – sakė LDB tarybos narys L. Vainius.

Pataisos svarstymo metu LDB ir kitos dviratininkų organizacijos rašė laiškus ir raštus tuometiniam premjerui Andriui Kubiliui, Seimo pirmininkei, Seimo nariams ir atsakingam komitetui dėl šios pataisos nepagrįstumo. Siūlė palikti iki šiol galiojusį reikalavimą, kad šviesų arba liemenių, arba vietoj jų drabužių su prisegtais atšvaitais užtenka tamsoje.

Pasiūlymas liko be atsako.

Birželį visuomenininkai kreipėsi į Prezidentę su prašymu vetuoti pataisą. „Tačiau Prezidentė įstatymą pasirašė nevetavusi, nes kiti svarbūs įstatymo straipsniai, pavyzdžiui, dėl teisių išdavimo jauniems vairuotojams, turi įsigalioti nedelsiant. Taip dėl vieno žmogaus ir kelių jam nuolaidžiavusių Seimo narių visi Lietuvos dviračių naudotojai tapo situacijos įkaitais“, – mano L. Vainius.

Jis teigė, kad S. Brundza nė viename posėdyje nepateikė jokio dokumento, kuriuo būtų remiamasi, todėl negalima daryti išvadų, kad šviesos dieną ir liemenės galėtų pakeisti eismo įvykių statistiką.

Nesusipratimas

„Prieš priimant sprendimą turi vykti diskusija, forumas, apskritas stalas. Tada ir paaiškėja, kokios įstatymo pataisos reikalingos, o kokios – ne“, – „Šiaulių kraštui“ sakė dviračių entuziastas, klubo „S-sportas“ narys Andrius Šimkus.

Jo teigimu, nė vienoje šalyje nėra reikalavimo dieną dviratininkui važiuoti su lempomis. Sportininkai dviratininkai skaičiuoja kiekvieną gramą, o siūloma apsikrauti papildomais šviestuvais.

„Šis reikalavimas daugiau saugumo nesuteiks – tai visiškas nesusipratimas“, – įsitikinęs dviratininkas.

Sportininkų dviratininkų apranga yra ryški, tamsoje šviečia atšvaitais. Liemenė tik uždengtų logotipus rėmėjų, kuriuos dviračių sportas gali prarasti.

„Šeštadienį startavo „Tour de France": įsivaizduokite, kad visiems sportininkams liepiama važiuoti su įjungtais žibintais ir liemenėmis. Kaip atskirti komandas, rėmėjus?“ – klausė A. Šimkus.

Dėl girtuoklių kentės visi

Teigiama, kad įstatymo pataisų reikia, nes avarijose žūsta daug dviratininkų.

A. Šimkus specialiai studijavo statistiką: dauguma eismo įvykių, kuriuose minimi dviratininkai, įvyksta naktį, kaime, kai dviratį ar automobilį vairuoja neblaivūs asmenys.

„Jei kaime girtas dviratininkas guli ant važiuojamosios kelio dalies ir jį pervažiuoja automobilis, reikėtų įvardinti, kad automobilis pervažiavo girtuoklį. Kodėl dėl tokių turi kentėti visi dviratininkai? Kaip blaivus vairuotojas gali nematyti dviratininko?“ – stebėjosi Andrius.

Jo nuomone, daugiau lėšų turėtų būti skiriama gatvėms apšviesti, nes eismo įvykiai dažnesni tamsiu paros metu.

Lietuva – dviratininkams nedraugiška šalis?

A. Šimkus ne kartą stebėjo, kaip kitose Europos šalyse kostiumuoti piliečiai dviračiais mina į darbą. Klubas „S-sportas“ kvies ir šiauliečius liepos – rugpjūčio mėnesiais penktadieniais į darbą važiuoti dviračiu.

„Greičiausiai žmogus į darbą mins vilkėdamas džinsais, megztuku – liemenės nesivilks. Eismo saugumo problemas norima išspręsti vien dviratininkų sąskaita“, – jis abejojo įstatymo pataisos nauda.

Įstatymo pataisos, dviratininko manymu, tik atbaidys žmones važiuoti dviračiu. Ne skatins gyventi sveikiau ir aktyviau, o žlugdys. Įstatymo pataisos leis dviratininkus bausti už ne tokias šviesas, liemenę, kad važiuoja per perėją... Nors Lietuva – vienintelė šalis, kurioje reikalaujama per perėją stumti dviratį.

Statistika

Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė spaudai Gailutė Smagriūnienė informavo, kad pernai apskrities policijos aptarnaujamos teritorijos keliuose žuvo du dviratininkai, šiemet – aukų nėra. Eismo įvykiuose pernai buvo sužaloti 47, šiemet – 11 dviratininkų. Dėl dviratininkų kaltės pernai keliuose užregistruotos 35, šiemet 7 nelaimės.

Gedimino SAVICKIO (ELTA) nuotr.

MOTYVAS: „Dviratininkams tenka važinėti atvirais keliais. Vairuotojai jų nepastebi – keliuose vyksta žudymas“ – įstatymo pataisos priėmimo motyvus aiškino jos iniciatorius automobilininkas Stasys Brundza.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PASIŪLYMAS: Reikėtų tamsius automobilius nudažyti ryškia oranžine ar salotine spalva, kad ir jie būtų geriau matomi, – siūlo alternatyvą Lietuvos dviratininkų bendruomenės tarybos narys Linas Vainius.

Redakcijos archyvo nuotr.

NUOMONĖ: Įstatymo pataisa, šiauliečio, dviračių entuziasto Andriaus Šimkaus nuomone, neskatina žmonių gyventi sveikiau ir aktyviau.

Užsienyje važiuoti dviračiu yra skatinama

Pagal statistiką Lietuvoje apie 50 procentų namų ūkių turi bent vieną dviratį ir visiems galios ši įstatymo pataisa.

Lietuvos dviratininkų bendruomenės duomenimis, miestuose labai dažnai važiuojama 5–7 kilometrų atstumu: iš namų į darbą, į parduotuvę.

Kai tokiais nedideliais atstumais važinėjama riboto ploto miestų centrais, susidaro automobilių spūstys, kyla automobilio pastatymo ir kitų problemų. Gyventojai Europos šalyse skatinami pakeisti asmeninį automobilį dviračiu, sudaromos kuo patogesnės sąlygos. Taip išvengiama neigiamų pasekmių – skaudžių autoįvykių, taupomas gyventojų laikas, kuras, mažiau teršiama aplinka.

Danijos sostinės Kopenhagos meras yra sakęs, kad dviratininkas per metus miestui sutaupio 100 eurų, o automobilis duoda 50 eurų nuostolio.

Lietuvoje važinėjančių dviračiais žmonių nuolat daugėja, vis reikalingesnė dviratininkams skirta infrastruktūra.

Dienos populiariausi

Karjeros šuoliai: padės partija ir mero draugystė?

2013 m. liepos 1 d.
lankomiausias

Teisiamųjų grobis – ir medžioklės trofėjai, ir agurkai

2013 m. liepos 1 d.
daugiausiai komentuotas

Komentuoti

Vardas:  El.paštas:  Komentavo: 0
Liko raidžių: 1500
Įspėjame: www.skrastas.lt neatsako už komentatorių paskleistos informacijos turinį. Už „komentaruose“ paskelbtą nuomonę, faktus ir kitokią informaciją atsako ją paskleidę asmenys. Redakcija pašalins šmeižiančius, žmogaus garbę ir orumą žeminančius ir Lietuvos Respublikos įstatymus pažeidžiančius komentarus. Įstatymų numatyta tvarka, komentatorių identifikaciniai duomenys bus perduoti teisėtvarkos institucijoms.

Prašome informuoti redakcija apie netinkamą komentarą ar pastebėtas klaidas